کتاب تاریخ نقد جدید (6)

A History of Modern Criticism
  • 15 % تخفیف
    275,000 | 233,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلوفر نیلوفر
    نویسنده:
کد کتاب : 25705
مترجم :
شابک : 978-9644480066
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 569
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ نقد جدید (6) اثر رنه ولک

جلد ششم از «تاریخ نقد جدید» از رنه ولک ، بررسی جامع و واضحی است که از جریان‌های اصلی نقد قرن بیستم در اروپا نوشته شده است.
جلد بعدی و نهایی دوره مشابهی را در غرب اروپا پوشش می دهد. در این جلد ، مانند پنج کتاب قبلی این مجموعه ، ولک کار برجسته ترین منتقدان را توضیح داده و تحلیل می کند. او در این کتاب سعی می‌کند تا مهم ترین شخصیت های منتقد ادبی در قرن بیستم را به خانندگان معرفی کند. با خواندن این کتاب علاوه بر اینکه با منتقدین بزرگ اشنا خواهید شد، جریان‌های اصلی نقد ادبی را نیز مرور خواهید کرد. این کتاب در وسعت مطالب تقریبا می‌توان گفت بی نظیر است و یکی از منابع اصلی دانشگاهی برای تدریس نقد به حساب می‌آید.

این کتاب توسط سعید ارباب شیرانی به فارسی برگردانده شده است و نشر نیلوفر نیز آن‌را چاپ و تکثیر کرده است.
رنه ولک (زاده 22 اوت 1903-11 نوامبر 1995) یک منتقد ادبی چک-آمریکایی بود. ولک نیز مانند اریش اوئرباخ ، محصول برجسته سنت فلسفی اروپای مرکزی بود و به عنوان یک منتقد بسیار فهیم شناخته می شد.

رنه ولک در وین متولد و بزرگ شده است و به زبان چکی و آلمانی صحبت می کرد. از سال 1939 ، آغاز جنگ جهانی دوم در اروپا ، ولک در آمریکا زندگی می کرد. او ابتدا تا سال 1946 به مدت هفت سال در دانشگاه آیووا تدریس کرد ، و سپس در همان سال در دانشگاه ییل ، جایی که گروه ادبیات تطبیقی را تأسیس کرد، مشغول به خدمت شد. در ایالات متحده ، وی "به طور گسترده به عنوان بنیانگذار مطالعه ادبیات تطبیقی در نظر شناخته می‌شود."

کتاب تاریخ نقد جدید (6)

رنه ولک
رنه وِلِک (۲۲ اگوست ۱۹۰۳ در وین- ۱۱ نوامبر ۱۹۹۵ در همدن)، منتقد ادبی چکی-آمریکایی بود.رنه ولوک در وین متولد و بزرگ شده و به زبان چکی و آلمانی صحبت می کرد. وی قبل از عزیمت به تدریس در دانشکده اسلاوی و مطالعات اروپای شرقی (اکنون بخشی از کالج دانشگاه لندن) در سال 1935، ادبیات را در دانشگاه چارلز در پراگ تحصیل کرد و در بین زبان شناسان مدرسه پراگ نیز فعال بود. -1972) یکی از بنیانگذاران روانشناسی موسیقی بود و در آلمان زندگی می کرد. قبل از سال 1939 ، ویلك حدود 60 مقاله را منتشر كرد كه همگی به زبان چ...
دسته بندی های کتاب تاریخ نقد جدید (6)