کتاب چه باید کرد؟

What is to Be Done?
مانیفستی (بیانه ای) از قرآن
کد کتاب : 25756
شابک : 978-9644053467
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 428
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب چه باید کرد؟ اثر علی محمد ایزدی

کتاب "چه باید کرد؟" اثری است به قلم "علی محمد ایزدی" که در آن "مانیفستی (بیانه ای) از قرآن" را به خوانندگان ارائه می کند. نویسنده این اثر را در چهار فصل و هشت پیوست تنظیم کرده که طی آن "مانیفستی (بیانه ای) از قرآن" پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.
پس از ارائه ی مقدمه ای مفصل، "علی محمد ایزدی" نقطه ی آغاز کار را مورد توجه قرار می دهد و به اینکه باید از کجا شروع کرد، می پردازد. او سپس یکی از مهم ترین مسائلی را که باید در جوامع اسلامی به آن توجه شود، موضوع فصل دوم کتاب قرار می دهد و جهان بینی مبتنی بر درک تعالیم قرآن کریم را تشریح می کند. برای موارد نظری ذکر شده در کتاب، راهکاری عملی نیز وجود دارد که فصل سوم کتاب به این راهکار عملی می پردازد و روح اصلی کتاب در فصل چهارم آن تحت عنوان "مانیفستی (بیانه ای) از قرآن" به طور کامل حلول می یابد.
نویسنده موارد دیگری نظیر اصلاحات ارضی شاه و تاثیر آن بر انقلاب و وضع اقتصاد کشور، تعاملات دین و حکومت، آزادی های انسان مسطور در کلام الله مجید، راه حل هایی که می توان برای اقتصاد کشور به کار گرفت، مبانی اقتصاد در دین مبین اسلام، اثرات بهره یا ربا در نظام اقتصادی، پیش نیازهای مطالعه ی قرآن و تامل در آن و همچنین تحلیلی از آیه سی و چهارم سوره ی مبارکه ی نساء را در قالب پیوست بررسی می کند.
کتاب "چه باید کرد؟" نوشته ی "علی محمد ایزدی" اثری است چهارصد و بیست و هشت صفحه ای که انتشارات علم آن را به عرصه چاپ رسانده است.

کتاب چه باید کرد؟

علی محمد ایزدی
علی‌محمد ایزدی وزیر کشاورزی کابینه مهندس بازرگان، سرپرست دانشسرای کشاورزی شیراز و نماینده شیراز در کنگره جبهه ملی دوم بود.
قسمت هایی از کتاب چه باید کرد؟ (لذت متن)
از مقدمه: «مانیفستی از قرآن» دستورالعملی است برگرفته از کتاب آسمانی، برای زندگی کردن انسان به طور طبیعی. ادعا این است که اگر انسان مثل سایر مخلوقات مجبور آفریده شده بود و با غریزه زندگی می کرد، ارتباطش با همنوعان و رفتار و کردارش همان می بود که اگر این دستورات قرآن را اجرا کند. به عبارت دیگر، دستورات الهی مسطور در قرآن، قوانین طبیعی زندگی کردن انسان است. من این ادعا را با عرضه کردن دلایل منطق قابل بحث و رد کردن ارائه می دهم.