کتاب یک جاسوس در میان دوستان

A Spy Among Friends
(کیم فیلبی و خیانت بزرگ)
کد کتاب : 25768
مترجم : علی هادی
شابک : 978-6004610162
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب یک جاسوس در میان دوستان اثر بن مک اینتایر

کتاب «یک جاسوس در میان دوستان» اثری نوشته ی «بن مک اینتایر» است که نخستین بار در سال 2014 وارد بازار نشر شد. «کیم فیلبی» برای دهه ها در سازمان های اطلاعاتی بریتانیا فعالیت کرد و همزمان، به شکل مخفیانه و به عنوان یک جاسوس دو-جانبه، در خدمت نیروهای شوروی بود. «مک اینتایر» مسیر حرفه ای «فیلبی» را به شکل کامل روایت می کند: از فعالیت های او در زمان جنگ جهانی دوم و نخستین سال های «جنگ سرد» تا سقوط او و فرارش به شوروی. نویسنده همچنین به نزدیک ترین متحدان و دوستان «فیلبی» می پردازد، از جمله یک مأمور MI6 به نام «نیکولاس الیوت» و یک مأمور CIA به نام «جیمز انگلتون»—کسی که اعتماد خود به «فیلبی» را حفظ کرد حتی زمانی که تقریبا همه، گناهکار بودن او را که تا آن زمان هنوز ثابت نشده بود، قطعی می دانستند. «مک اینتایر» تصویری جذاب از سازمان های اطلاعاتی را می آفریند؛ سازمان هایی آکنده از توطئه و خیانت که «فیلبی» در آن ها، استاد بلامنازع دروغ گفتن بود.

کتاب یک جاسوس در میان دوستان

بن مک اینتایر
بندیکت ریچارد پیرس مکینتایر (متولد 25 دسامبر 1963) نویسنده، مورخ، منتقد و ستون نویس انگلیسی روزنامه تایمز است. ستون های وی از امور جاری تا جنجال های تاریخی را شامل می شود.پدر بن مکینتایر آنگوس مک اینتایر، پسر سرگرد فرانسیس مک اینتایر، از هوسارهای چهاردهم / بیستم بود. مادربزرگ پدری وی با نژاد اجداد ویسکونت نترویل رابطه داشت. او یک خواهر بزرگتر، متولد 1962، و یک برادر کوچکتر، متولد 1971 دارد. از طرف مادر او با باروت های هاروی و برکلی پاژه خویشاوند است.وی در مدرسه Abingdon و کالج سنت جان، کمبریج...
نکوداشت های کتاب یک جاسوس در میان دوستان
Entertaining and lively, Macintyre’s account makes the best fictional thrillers seem tame.
شرح سرگرم کننده و سرزنده «مک اینتایر» باعث می شود بهترین داستان های تریلر، آرام و بی اتفاق به نظر برسند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Macintyre’s epic telling of one of the greatest spy stories ever.
روایت حماسی «مک اینتایر» از شگرف ترین داستان جاسوسی در تاریخ.
Barnes & Noble

A fresh look at the grandest espionage drama of our era.
نگاهی تازه به بزرگ ترین درامای جاسوسی عصر ما.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب یک جاسوس در میان دوستان (لذت متن)
او مردی لاغر اندام بود که به عنوان یک جاسوس زیرک معروف بود، مردی که نگاه سریع طنزآلودش از پشت عینک گردش، خبر از ذهن کنایه آمیزش می داد. از نظر رفتار و پوشش، تداعی کننده رئیس یکی از دانشکده های عالی «آکسفورد» یا «کمبریج» بود اما با بارقه ای از بی رحمی دنیاپرستانه که معمولا در زندگی دانشگاهی قابل مشاهده نیست.

«فیلبی» فقط دو بار از لبنان خارج شد، یک بار به مقصد سوریه و بار دوم برای ملاقات پدرش در عربستان سعودی. به درخواست «الیوت»، او اکنون در تمام خاورمیانه می چرخید؛ مانند عراق، اردن، مصر، کویت و یمن، در ظاهر به عنوان مأموریت روزنامه نگاری.

یکی از سردبیران «اکونومیست» طی دیداری با «فیلبی» اشاره کرد که به ندرت برای مجله می نویسد، و تصادفا پرسید که آیا «کار با دو کارفرما» برایش دشوار است. «فیلبی» لحظه ای شوکه شد و سکوت کرد، اما بعد دریافت که منظور سردبیر، کارفرماهای دو روزنامه است، نه کار جاسوسی او.