کتاب متون و قواعد زبان عربی 2

Arabic language
کد کتاب : 26058
شابک : 978-9643189273
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

متون و قواعد زبان عربی 1
Arabic language
کد کتاب : 26057
شابک : 978-9643188429
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب متون و قواعد زبان عربی 1 اثر عیسی متقی زاده

تالیف مجموعه جدید متون و قواعد زبان عربی برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی فرصتی فراهم کرد که مولف با بهره گیری از تجربیات از تجربیات علمی آموزشی سال های گذشته و استفاده از نظرات سودمند همکاران و دیگر مطالعات و بررسی های علمی بتواند کتابی متناسب با نیاز دانشجویان این رشته و مطابق با اهداف آموزشی و سرفصل های جدید مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تالیف کند.
از آنجا که در سرفصل های جدید وزارت علوم، قواعد و متون به شکل تلفیقی دیده شده اند در طراحی و تهیه متون به دلیل اهمیتی که از جهات آموزشی دارد سعی شده است از متون متنوع و جذاب استفاده شود.
این مجموعه 6 جلدی است که در مجلدات 1 و2 به مباحث صرفی و در 4 مجلد بعدی به مباحث نحوی و ترجمه پرداخته خواهد شد.
از ویژگی های متمایز این مجموعه پرداختن به ارتباط زبان عربی و فارسی است چه این که زبان عربی بخشی از هویت ملی و دینی ایرانیان است و در شناساندن فرهنگ ایران به جهانیان به عنوان قومی متفکر خوش ذوق و دانش دوست نقش به سزایی داشته است.

کتاب متون و قواعد زبان عربی 1

عیسی متقی زاده
اینجانب عیسی متقی زاده، در سال 1341 در شهر لنگرود متولد شده ام. تحصیلات دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در این شهر به پایان برده ام. رشته زبان و ادبیات عربی را در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه علامه طباطبایی در شهر تهران گذرانده ام و در مرحله دکتری به کشور لبنان، بیروت عزیمت کرده ام و در دو دانشگاه قدیس یوسف و الامام الاوزاعی پذیرش گرفتم و در سال 1383 رساله خود را با عنوان «أسالیب البیان فی القرآن الکریم» دفاع کردم.