کتاب معماهای شهرزاد

The Riddle of Scheherazade
کد کتاب : 26114
مترجم :
شابک : 978-9643189662
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معماهای شهرزاد اثر ریموند اسمالین


کتابی با معماهای منطقی که زمینه توسعه ریاضیات را در بین مردم فراهم می کند. با مطالبی که شبیه به مسائل پیچیده ریاضی نیست و تنها قدرت تحلیل و تفکر خواننده را بازی می کند و زمینه پرورش خلاقیت را فراهم می کند. مجموعه ای داستان مانند که ذهن را درگیر می کند و تاثیرات مفیدی بر آن می گذارد. «سرگرم‌کننده‌ترین منطق‌دان و نظریه‌پرداز مجموعه‌ای که تا به حال زندگی کرده است» (مارتین گاردنر) به ما نسخه‌ای می‌دهد - مجموعه‌ای شیطانی باهوش و کاملا فریبنده از 225 بازی فکری، پازل و پارادوکس.
ریموند مریل اسمولیان (زاده ۲۵ مه ۱۹۱۹) یک ریاضیدان، پیانیست کنسرت، منطق‌دان، فیلسوف و شعبده‌دان آمریکایی است.
متولد در فار راکاوی، نیویورک، اولین حرفه او (مانند پرسی دیاکونیس یک نسل بعد) جادوی صحنه بود. سپس در سال 1955 مدرک لیسانس خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد و دکترای خود را دریافت کرد. از دانشگاه پرینستون در سال 1959. او یکی از بسیاری از منطق دانان برجسته ای است که زیر نظر آلونزو چرچ تحصیل کرده است.
اسمولیان نویسنده کتاب های زیادی در زمینه ریاضیات تفریحی، منطق تفریحی و غیره است.

کتاب معماهای شهرزاد

ریموند اسمالین
ریموند مریل اسمولیان (Raymond Merrill Smullyan) (متولد ۲۵ می ۱۹۱۹–۶ فوریه ۲۰۱۷) ریاضی‌دان، نوازنده پیانو، منطق‌دان، فیلسوف تائوئیست آمریکایی بود.در فار راکوی نیویورک به دنیا آمد، و اولین حرفه‌اش اجرای تردست در صحنه بود. او سپس مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه شیکاگو در سال ۱۹۵۵ و مدرک پی‌اچ‌دی خود را از دانشگاه پرینستون در سال ۱۹۵۹ اخذ کرد.اسمولیان نویسنده کتاب‌های بسیاری در زمینهٔ سرگرمی‌های ریاضی و منطق است. از جمله آثار برجسته او که توسط انتشارات فاط...