کتاب ثروت سازی به سبک ژاپنی

Practical Management Philosophy
دیدگاه های مدیریتی بنیان گذار برند پاناسونیک
کد کتاب : 26131
مترجم :
شابک : 978-6008913184
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ثروت سازی به سبک ژاپنی اثر کونوسوکه ماتسوشیتا

این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه فلسفه‌ی مدیریتی خود را بنیان‌گذاری کنید. ابتدا باید شخصیت انسان را، و سپس شخصیت خودتان را شناسایی کنید. هر انسان در زندگی ماموریتی دارد که تا زمانی که آن را مشخص نکند، نمی‌تواند به صورت منسجم و منظم به دستاوردهای هدفمند خود بپردازد.

مثالی زنده از این واقعیت که فلسفه‌ی مدیریتی از ابتدا ذهنیت مشخصی نداشته است، ماتسوشیتا می‌باشد. هنگامی که او تازه به کار خود از آغاز کرد، فلسفه‌ی مدیریتی مناسبی نداشت و تنها اتاق کوچکی را با همراهی همسر و برادر همسرش به عنوان محل کار انتخاب کرد. اما پس از سال‌ها تجربه و پیشروی در کسب و کار، فلسفه‌ای که از پیش مطرح کرده بود، توانست شرکت کوچک او را از مرز نابودی نجات دهد.

ماتسوشیتا یک نوآور بزرگ بود که به فلسفه‌ی کسب و کار در ژاپن دیدگاه‌های خاص خود را به ارمغان آورد. او فرهنگ بومی و اصیل ژاپنی را با تجارت جهانی به تناسب آورد و فرهنگ حرفه‌ای بنیادین و موثری را در تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی این کشور ایجاد کرد.

به اعتقاد ماتسوشیتا، فلسفه‌ی مدیریتی صحیح باید بر اساس قوانین طبیعی و اجتماعی به‌وجود آید و نباید فقط نشان‌دهنده باورهای ذهنی مدیران باشد. مدیر همانند زیردستانش انسانی است و باید برای شادی و سعادت دیگران کار کند، نه صرفا به اهداف شخصی خود.

یک مدیر خوب باید همیشه فرض را بر این بگذارد که حق با مردم است. او باید بتواند نیازها و نگرانی‌های مردم را درک کند و با ارائه‌ی خدمات مناسب به مشتریان، دغدغه‌های زندگی آن‌ها را کاهش دهد.

کتاب ثروت سازی به سبک ژاپنی

کونوسوکه ماتسوشیتا
ماتسوشیتا کونوسوکه زاده ۲۷ نوامبر ۱۸۹۴ و درگذشته ۲۷ آوریل ۱۹۸۹، کارآفرین و بازرگان اهل ژاپن بود، که در سال ۱۹۱۸ شرکت صنایع الکترونیکی ماتسوشیتا را بنیان نهاد. وی مانند بسیاری از کارآفرینان مطرح جهان فاقد تحصیلات عالی بود و در سال چهارم ابتدایی به علت کسب نتایج ضعیف تحصیلات را رها کرد. وی ابتدا کار خود را در یک کارگاه کوچک دوچرخه‌سازی آغاز کرد. از مهم‌ترین شعارهای او «ما تولید می‌کنیم نه برای اینکه فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر بلکه هدف از تولید زدودن فقر از جامعه ...
قسمت هایی از کتاب ثروت سازی به سبک ژاپنی (لذت متن)
مدیران باید در دوران فعالیت شان، باورهای شان در مورد زندگی، جامعه و جهان را در جایی ثبت کنند. علاوه بر این، دیدگاه ها نسبت به زندگی، جامعه و جهان باید با حقیقت مطابقت داشته باشند؛ یعنی با قانون اجتماعی و طبیعی تطبیق کنند. دیدگاه ها نسبت به زندگی، جامعه و جهان، در صورت تضاد با این قوانین، نمی توانند سالم و صحیح قلمداد شوند و هر فلسفه ی مدیریتی که از این دیدگاه ها ناشی شود، به بی راهه کشیده خواهد شد. در نهایت، قوانین اجتماعی و طبیعی باید نقطه ی شروع خلق کردن یک فلسفه ی مدیریتی اصیل محسوب شوند. فلسفه ای برگرفته از این قوانین، طبق شرایطی که وجود دارد، راهکارهای متفاوتی ارائه خواهد داد، ولی اساس و بنیانش ثابت و بی تغییر باقی می ماند. در واقع، یک فلسفه ی مدیریتی که اصول آن بر اساس درون مایه ی انسانیت و قوانین طبیعی، تعیین شده باشد، در گذشته، حال و آینده و در تمام کشورها مثل ژاپن، ثابت باقی خواهد ماند. من این موضوع را به تدریج از طریق کسب تجربه متوجه شده ام. به این صورت، از دیدگاه من داشتن یک فلسفه ی مدیریتی که ریشه در زندگی، جامعه و جهان داشته باشد، خیلی مهم است؛ فلسفه ای که اصولش با توجه به قوانین طبیعی و حقیقی شکل گرفته باشد و دائم بر اساس آن قواعد، اعمال مدیریت کند.