کتاب جنون خدایان

madness of the gods
کد کتاب : 26227
شابک : 978-6004052733
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 410
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جنون خدایان اثر امیر خداوردی

امیر خداوردی با تاسی از سبک رمان نویسی مدرن و مسائلی که توجه خواننده ی امروزی را در همه جای دنیا به خود جلب می کند، داستانی آفریده با عنوان جنون خدایان، که از جهت آفرینش اسطوره های جدید و سبک نگارش، در میان آثار داستانی حال حاضر کم نظیر می باشد. شروع داستان به دلیل سبک جدید نوشتاری و تعدد زوایای دید و راوی ها، کمی چالش برانگیز است و تمرکز صد در صدی مخاطب را خواستار می باشد. خواننده ای که از پیچ و تاب نخست داستان عبور کند، موفق می شود طعم خوش پیوند با دنیای خاص و پر تعلیق نویسنده را بچشد و به این ترتیب سفر خود را به داخل قصه آغاز کند.
فضای داستان در آذربایجان از مناطقی که جز توابع شوروی سابق هستند، شکل می گیرد و مضمون آن پیرامون حقه بازان مدرنی است که با ایجاد فرقه و مسلک های دروغین و متعدد، مردم ساده لوح را به دنبال خود کشیده و از آن ها بهره می برند. داستان که از روایات ذهنی و درونی تشکیل شده، نوعی اپیدمی خاص به نام مرض سلین را معرفی می کند که در آن مردم در ساختارهای ذهنی هم نفوذ کرده و تجربه ی احساسات هر فرد، متعلق به دیگری نیز می باشد. به این ترتیب هر حسی در حس دیگر آمیخته شده و هر مفهومی، معنای جدیدی می یابد. . شخصیت ها دارای پردازش های قوی روان شناختی بوده و نویسنده، دوران کودکی آن ها و رفتارهای امروزشان که بازتابی از عقده ها و زندگی سابق آن ها بوده را به زیبایی به تصویر کشیده است. حوادث داستان ابتدا در ذهن افراد شکل گرفته و سپس در دنیای بیرون عینیت می یابند. به دلیل مرض خاصی که شایع شده هر اتفاق از داخل ذهن فرد دیگر نیز قابل پیگیری بوده و یکی از دلایل تعدد زوایای دید، همین حربه ای است که خداوردی هوشمندانه آن را به کار گرفته است.

کتاب جنون خدایان

امیر خداوردی
امیر خداوردی، متولد ۱۵ مرداد ۱۳۵۹، تهران.داستان‌نویس و دین‌پژوه. دانش آموخته‌ی دکتری فقه و اصول، و کارشناس ارشد ادبیات فارسی در رشته‌ی نگارش و ویرایش.او در اوایل دهه‌ی ۹۰ با انتشار رمانِ آمین می‌آورم حرفه‌ی نویسندگی را شروع کرد و با رمان آلوت توانست توجه منتقدان ادبی را به دنیای داستان‌نویسیِ خود جلب کند. نامزد دریافت چندین جایزه ادبی پرسروصدا شد و مورد تحسین قرار گرفت.خداوردی با صبغه‌ی تحصیلات حوزوی خود سعی کرده‌است از چشم‌انداز دیگری به...
قسمت هایی از کتاب جنون خدایان (لذت متن)
ابتدای قرن بیست ویکم است، در شرقی ترین بخش قارة اروپا اپیدمی مرموزی ظاهر و در مدت کوتاهی عالمگیر می شود. بیماری ای که هنوز برای آن نامی معیّن انتخاب نکرده اند. مردم جمهوری آذربایجان این بیماری را به اسم مرض سلین می شناسند؛ چون اولین شخصی که به آن مبتلا شده، زن جوانی به نام سلین است. سلین در ذهن خود زندگی مردی را مرور می کند که واقعا وجود دارد. «اول تو بگو چی دیدی تا من نشون بدم چی نوشتم.» «طبق اطلاعاتی که... در اختیار سرویس امنیتی قرار داده، روسیه در سال های جنگ سرد اقدام به عملیات جامعی در زمینۀ جاسوسی و تسخیر و نفوذ کالبدی و روانی کرده بودند و حالا ارمنستان از اون دستاوردها استفاده می کنه.» «مرغ باز هم گران تر شد. رئیس جمهور لباس نظامی پوشیده و با همراهی افسران ارتشی مصاحبه ای بر سر میز ناهار ترتیب داد. از مردم خواست مدام مرغ نخورند تا قیمت مرغ واقعی شود. ناهار کتاب بود و افسران با ولع لقمه توی دهانشان جا می دادند، اما تصویری از رئیس جمهور حین خوردن گوشت پخش نشد، مرغ گران تر شد.»