کتاب پادشاهی ماد

The History of Media
کد کتاب : 26434
مترجم :
شابک : 978-9643117993
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 700
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پادشاهی ماد اثر اقرار علی یف

پژوهشگر تاریخ ماد اکنون نیز همچون نیم قرن گذشته که اثر مشهور و جامع یو. پراشک، دانشمند اهل چک، منتشر شد، اغلب در تاریکی سرگردان است و به ندرت به سرحد نامعلومی که شاید بتوان آن را آستانه حقیقت نامید، دست می یابد. تاکنون شاهد انواع تراوشات ذهنی و گاهی حتی تخیلی در این حوزه بوده ایم. این ساخته های ذهنی همان قدر می توانند حقیقت داشته باشند که افسانه غرق شدن آتلانتیس حقیقت دارد.
می توانیم با اطمینان بگوییم که از لحظه کشفیات عظیم در حوزه مطالعات تاریخ شرق باستان که از ابتدای دهه نخست قرن نوزدهم آغاز شده، تاریخ ماد مورد کم ترین پژوهش ها قرار گرفته است.
پادشاهی ماد، اولین و بزرگ ترین کتاب اقرار علی یف، و تاریخ ماد اثر ایوان میخایلوویچ دیاکونوف، هنوز از جامع ترین و معتبرترین منابع مرجع تاریخ ماد در جهان محسوب می شوند. در این جا قصد ندارم به تشریح ویژگی های آن بپردازم چرا که واسیلی واسیلیویچ استرووه، خاورشناس شهیر شوروی و ویراستار علمی پادشاهی ماد، به خوبی از عهده این مهم برآمده است. از زمان تالیف این دو اثر تا سال ۲۰۰۷ هیچ اثر علمی قابل اعتنایی در این زمینه در خارج یا داخل کشور منتشر نشده است.
این کتاب توسط کامبیز میربها ترجمه شده است و نشر ققنوس آن را به چاپ رسانده است.

کتاب پادشاهی ماد

اقرار علی یف
اقرار علیف متولد 14 مارس ۱۹۲۴ در باکو و درگذشته ۱۱ ژوئن ۲۰۰۴ ، مورخ اهل شوروی و جمهوری آذربایجان بود. علیف مؤلف بیش از ۱۶۰ مقاله و کتاب است. بیش‌تر کتاب‌های وی به ماد و امپراتوری ماد و آتروپاتن اختصاص دارد. او جزو دانشمندان ترک زبان جمهوری آذربایجان است که معتقد بر ایرانی زبان بودن ماد و آتروپاتن بود.
دسته بندی های کتاب پادشاهی ماد