کتاب قدیس

Gheddis
کد کتاب : 26472
شابک : 978-9643376772
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قدیس اثر ابراهیم حسن بیگی

«قدیس» نوشته ی ابراهیم حسن بیگی، یکی از پرمخاطب ترین رمان های اخیر فارسی است که با نگاهی متفاوت درباره ی اندیشه و زندگی حضرت علی (ع) می گوید. این رمان با نگاهی تاریخی روایت گر داستانی تاثیرگذار از یک کشیش مسیحی و شروع ماجرایی عجیب و تحول برانگیز برای اوست.
ابراهیم حسن بیگی در این رمان زندگی حضرت علی (ع) را با نثری روان و پرکشش در قابل یک داستان روایت می کند که مخاطب متوجه این موضوع نمی شود که یک رمان می خواند یا یک کتاب تاریخی یا حتی یک کتاب دینی بلکه آن چیزی که خواننده را غرق لذت می کند شناخت ابعاد شخصیتی و تاریخی علی(ع) از زاویه ای تازه با لحنی ساده است.
رمان «قدیس» باوجود این که روایتی به ظاهر مذهبی دارد اما شبیه داستان های دینی معاصر که تا به حال خوانده ایم، نیست. شاید همین موضوع باعث شده تا خوانندگان زیادی این کتاب را تحسین کنند.

کتاب قدیس

ابراهیم حسن بیگی
وی به سال 1336 در یکی از روستاهای شهرستان گرگان متولد شد. او کلاس اول تا سوم را در دبستان «میرجرجانی» همان روستا و از چهارم ابتدایی تا دیپلم را در بندر ترکمن و گرگان به پایان رسانده است. حسن بیگی در سال 1359 در آموزش و پرورش استخدام می شود و پس از دو سال مدیر امور برنامه های رادیو گرگان می شود. سفر به کردستان در سال 1364، سرآغاز حرکت نوینی برای این نویسنده می شود. حاصل این سفر، دریافت حس و حالها و سوژه های داستانی خوبی برای وی می شود. بعدها این سوژه دستمایه بیشتر داستانهای کوتاه و...