کتاب فلاسفه‏ بزرگ

The Great Philosophers: An Introduction to Western Philosophy
آشنایی ‏با فلاسفه‏ غرب‏
کد کتاب : 26478
مترجم :
شابک : 978-9644870248
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 583
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فلاسفه‏ بزرگ اثر براین مگی

کتاب "فلاسفه ی بزرگ" از "براین مگی" ، فلسفه ی غرب را یکی از بزرگترین افتخارات تمدن جهان می داند، اما در کمال تعجب تعداد کمی از مردم، دانش واقعی در مورد فلسفه ی غرب دارند. مطالبی که کتاب "فلاسفه ی بزرگ" ارائه می دهد، بر پایه ی پانزده گفت و گو بین "براین مگی" و برخی از دانشمندان و فلاسفه ی مشهور بین المللی ، تاریخ گذشته و تحولات فکری فلسفه از افلاطون تا به امروز است .
"براین مگی" داستان را با مرگ سقراط در سال 399قبل از میلاد مسیح شروع می کند ، آن را با آثار افلاطون که اولین فیلسوف غربی است که آثاری از وی به جا مانده است ادامه می دهد و پس از آن به آثار ارسطو و فیلسوفان قرون وسطایی دیگر می پردازد. همچنین کتاب به نوشته های دکارت و دیگر فیلسوفان قرن هفدهم از جمله اسپینوزا ، لایب نیتز و لاک؛ کار برکلی و متفکران قرن هجدهم ، هیوم و کانت می پردازد و نظریه های قرن نوزدهم را نیز در نوشته های هگل ، مارکس ، شوپنهاور و نیچه دربر می گیرد .کتاب "فلاسفه ی بزرگ" ایده های قرن بیستم را در آثار هوسرل ، هایدگر و اگزیستانسیالیست های مدرن ، فرگه ، راسل ، ویتگنشتاین و عملگرایان آمریکایی بررسی می کند. مشارکت کنندگان در این کتاب شامل چهره های تأثیرگذاری مانند مارتا نوسباوم ، برنارد ویلیامز ، آنتونی کوئینتون ، مایکل آایرز ، جفری وارنوک ، پیتر سینگر ، هوبرت دریفوس ، سیدنی مورگنبسر و جان سیار و همه کسانی هستند که بحث های سرزنده و روشنی از مفاهیم دشوار فلسفی ارائه می دهند. من حیث المجموع "فلاسفه بزرگ" ، مقدمه ای جذاب برای مفاهیم فلسفه غربی و بزرگترین متفکران آن به خوانندگان ارائه می دهد.

کتاب فلاسفه‏ بزرگ

براین مگی
برایان مگی علاوه بر نویسندگی، برای مصاحبه‌های حرفه‌ای خود با فلاسفه بزرگ دهه 70 و 80 میلادی نیز شهره است. مصاحبه‌های مگی که به تهیه کنندگی شبکه بی‌بی‌سی بوده در دهه 70 و 80 میلادی مورد استقبال بینندگان این شبکه تلویزیونی قرار می‌گرفته است. «فلاسفه بزرگ» و «مردان اندیشه» از جمله برنامه‌های پرمخاطب او در این دو دهه بوده است."مردان اندیشه" عنوان یک مجموعه 15 قسمتی در سال 1978 میلادی بود که مگی در آن با فیلسوفان معاصر مصاحبه می‌کرده ...
دسته بندی های کتاب فلاسفه‏ بزرگ
نکوداشت های کتاب فلاسفه‏ بزرگ
Magee has taught philosophy at Oxford, and in each of these volumes he attempts to make philosophy understandable to the lay reader. The DK book devotes just a few pages to each of the major thinkers and is lavishly illustrated. It would be suitable for high school, college, and public libraries. Great Philosophers is a series of conversations with important contemporary philosophers about the major historical figures, originally produced for the BBC. Confessions is an autobiographical excursion through Western philosophy.
مگی فلسفه را در آکسفورد تدریس کرده است و در این کتاب سعی دارد فلسفه را برای خواننده غیر تخصصی قابل درک کند. کتاب چند صفحه به هر یک از متفکران اصلی اختصاص داده و تصویر سازی کاملی به ما ارائه می دهد. این کتاب مناسب برای دبیرستان ها ، کالج ها و کتابخانه های عمومی است. "فلاسفه بزرگ " مجموعه ای از گفتگوها با فیلسوفان مهم معاصر درباره شخصیت های مهم تاریخی است که در ابتدا برای BBC ساخته شده است. این اعترافات، گشت و گذاری زندگی نامه وار از طریق فلسفه غربی است.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب فلاسفه‏ بزرگ (لذت متن)
در جهان انگلیسی زبان، فلسفه جزء مایه های فکری بیشتر مردم نیست، حتی اغلب کسانی که در دانشگاه تحصیل کرده اند. گمان می کنم اکثر مردان و زنان باهوش، صرف نظر از تحصیلاتشان، داستان می خوانند و نمایشنامه می بینند و در حد خوانندگان روزنامه، به سیاست توجه دارند و از این راه و از طریق تجربه شغلی قدری با اقتصاد آشنا می شوند و بسیاری حتی زندگینامه می خوانند و بدان وسیله کمی تاریخ یاد می گیرند. ولی از فلسفه بی اطلاعند، البته مگر کسانی که وارد مطالعات فلسفی بشوند. یکی از دلایل این امر این است که فلسفه در قرن بیستم به کاری حرفه ای و فنی بدل شده است. دلیل دیگر، تخصصی شدن بیش از حد همه رشته هاست. بخصوص آموزش و پرورش در انگلستان، امروز در معرض این ایراد است که معلومات عمومی را به حد کافی بالا نمی برد. دلیل سوم تفاخر مردم کشورهای انگلوساکسن به این است که زیاد با تصورات مجرد سر و کار ندارند. به هر حال، دلیل کامل هر چه باشد، بیشتر مردم کتاب خوان کشورهای مزبور در سراسر زندگی از وقتی به سن رشد میرسند با نام فلاسفه بزرگ آشنایی دارند بدون آنکه بدانند پایه شهرت این فیلسوفان چیست و برای چه نام بلند پیدا کرده اند. چرا از بیش از دو هزار سال پیش تا کنون، نام افلاطون و ارسطو در هر خانواده ای شنیده می شده است؟ همین سوال را می توان در باره بعضی از فلاسفه روزگاران اخیر نیز مطرح کرد. بدیهی است جواب این است که کارهای این فیلسوفان بخشی از بنیاد فرهنگ و تمدن غرب بوده است.