کتاب آدم کوچولوی گرسنه (نابینایان)

La Grosse Faim De P'tit Bonhomme
کد کتاب : 26483
مترجم :
شابک : 978-6000107833
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

آدم کوچولوی گرسنه
La Grosse Faim De P'tit Bonhomme
کد کتاب : 27874
مترجم :
شابک : 978-9643917388
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب آدم کوچولوی گرسنه (نابینایان) اثر پیر دلی

"آدم کوچولوی گرسنه" یا (نابینایان) اثری است نوشته ی "پیر دلی" و تصویرپردازی "سسسیل هود ریزیه" که با کلاژهای زیبا و نوشتار دلچسب، برای نونهالان به چاپ رسیده و "پیر دلی" با قلم روان خود به کودک می آموزد که اگر می خواهد چیزی را به دست بیاورد باید تلاش برای دستیابی به آن را آغاز کند.
داستان از قلب یک "آدم کوچولوی گرسنه" برمی خیزد که می خواهد شکمش را سیر کند. او هیچ چیز در خانه ندارد؛ حتی پولی برای خریدن نان و سیر کردن خودش ندارد و داستان از همین جا آغاز می شود. "آدم کوچولوی گرسنه" نزد نانوا می رود و نانوا از او می خواهد که عوض نان، برایش آرد بیاورد. آرد را باید از آسیابان بگیرد و او گندم می خواهد. گندم دست کشاورز است و کشاورز پشکل می خواهد. پشکل از اسب به دست می آید و اسب علف می خواهد. علف روی زمین می روید و زمین آب می طلبد. آب در رودخانه است و رودخانه باید تمیز باشد؛ حالا مسئولیت تمام این ها به عهده ی "آدم کوچولوی گرسنه" است تا این زنجیره ی به هم پیوسته را تکمیل ساخته و به آنچه می خواهد دست بیابد.
"آدم کوچولوی گرسنه" با زبان ساده و کودکانه و در جملات کوتاه نوشته شده است و علاوه بر سرگرم ساختن کودک، به او نظم ذهنی را می آموزد و همچنین کودک را با تجربه های جدیدی در جهان پیرامونش آشنا می سازد. "پیر دلی" در این داستان که قصه اش جدید نیست اما بیان و پرداخت آن شگفت انگیز است، به کودکان می آموزد که خواسته ها و نیازها به این راحتی برطرف نمی شوند.در خلال داستان، کودک علاوه بر آگاهی از ضرورت همکاری، با ارتباط بین مشاغل و فرایند طبیعی آماده سازی خوراک نیز آشنا می شود و در می یابد که اگر یکی از بخش های این چرخه دچار مشکل شود، باقی قسمت ها نیز دچار اختلال می شوند.

کتاب آدم کوچولوی گرسنه (نابینایان)

پیر دلی
این داستان نگار از شمال فرانسه برای پیدا کردن داستان مناسب با کلمات آهنگسازی می کند. مجموعه موسیقی آن، که عمدتا از داستان ها و افسانه های سنتی تشکیل شده است، با گذشت زمان به داستان های زندگی و همچنین داستان های معاصر تغییر کرده است.پیر دلی عشق خاصی به زبان دارد، مثل لذت یک غذای لذیذ: "وقتی کلمات مزه دارند، گوشها از خوردن آنها خوشحال هستند".نویسنده موفق جوان (گرسنگی بزرگ پیتیت بونهوم ، گرسنگی بزرگ ، پتول پول روس ، "SSSSSSSi J'te ، ارباب ، می شود!" ، ...) پیر دلی طعم نوشتن را حتی اگر طعم گفتن د...
قسمت هایی از کتاب آدم کوچولوی گرسنه (نابینایان) (لذت متن)
یک روز صبح یک آدم کوچولو از خواب بیدارمی شود. او گرسنه اش است. به آشپزخانه می رود ولی چیزی برای خوردن پیدا نمی کند. به سوی نانوایی می رود و از نانوا نان می خواهد ولی چون پول ندارد نانوا بجای پول از او آرد می خواهد. آدم کوچولو به راه می افتد و از آسیابان آرد می خواهد و او به ازای آرد گندم مطالبه می کند. او به مزرعه می رود و کشاورز برای سبز شدن گندم ازاو پشگل می خواهد و اسب هم از او علف های تازه و زمین هم برای دادن علف از او آب طلب می کند. سرانجام آدم کوچولو با تمیز کردن رودخانه، آب بدست می آورد و مسیر طی شده را برمی گردد و می تواند به ازا کاری که کرده نان به دست بیاورد.