کتاب هویت

Identity
بنیان های سیاسی هویت در عصر ما و تلاش برای بازشناسی آن
کد کتاب : 102676
مترجم :
شابک : 978-6009987092
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 201
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

هویت
Identity
در سیاست جهان معاصر
کد کتاب : 15489
مترجم :
شابک : 978-9642143023
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

هویت
Identity
(سیاست هویت کنونی و مبارزه برای به رسمیت شناخته شدن)
کد کتاب : 15488
مترجم :
شابک : 978-9643348939
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

هویت
Identity
مطالبه کرامت و سیاست ناخشنودی
کد کتاب : 13692
مترجم :

شابک : 978-6002534484
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 259
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

هویت
Identity
کد کتاب : 26541
مترجم : امید فشندی
شابک : 978-9640020661
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 209
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هویت اثر فرانسیس فوکویاما

نویسنده پرفروش نیویورک تایمز در کتاب " هویت(سیاست هویت کنونی و مبارزه برای به رسمیت شناخته شدن)" بررسی تحریک آمیز سیاست هویت مدرن را ارائه می دهد: ریشه های آن ، تأثیرات آن و معنای آن برای امور داخلی و بین المللی دولت.

در سال 2014 ، فرانسیس فوکویاما نوشت که نهادهای آمریکایی در حال نابودی هستند ، زیرا این ایالت به تدریج توسط گروه های قدرتمند ذینفع تسخیر می شده اند. دو سال بعد ، پیش بینی های او اثبات شد. این ملی گرایان پوپولیست به دنبال ارتباط کاریزماتیک مستقیم با "مردم" هستند ، افرادی که معمولا با اصطلاحات هویتی محدود تعریف می شوند که یک تماس غیر قابل مقاومت با یک گروه را فراهم می کنند.

تقاضا برای شناسایی هویت فرد یک مفهوم اصلی است که بسیاری از آنچه امروز در سیاست جهانی می گذرد را متحد می کند. به رسمیت شناختن جهانی که دموکراسی لیبرال بر آن استوار است ، بطور فزاینده ای با اشکال محدودتر شناخت بر اساس ملت ، دین ، فرقه ، نژاد ، قومیت ، یا جنسیت به چالش کشیده شده است .
"لیبرالیسم هویت" پردیس های دانشگاهی می سازد و ظهور ناسیونالیسم سفیدپوستان را محقق می کند. ناسیونالیسم پوپولیستی ، گفته می شود ریشه در انگیزه های اقتصادی دارد ، در واقع از تقاضای شناخت ناشی می شود و بنابراین نمی تواند به سادگی تنها از طریق اقتصادی ارضا شود.

هویت یک کتاب فوری و ضروری است .

کتاب هویت

فرانسیس فوکویاما
فرانسیس فوکویاما، زاده ی 27 اکتبر 1952، متخصص اقتصاد سیاسی و فیلسوفی آمریکایی است. فوکویاما در شیکاگو به دنیا آمد. او مدرک لیسانس خود را در رشته ی هنر از دانشگاه کورنل دریافت کرد و سپس در رشته ی فلسفه ی سیاسی ادامه ی تحصیل داد و مدرک دکترای خود در این رشته را از دانشگاه هاروارد گرفت. فوکویاما در حال حاضر، استاد و رئیس گروه توسعه ی اقتصادی بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز در شهر واشنگتن دی. سی. است.
نکوداشت های کتاب هویت
Intelligent and provocative
نبوغ آمیز و تحریک کننده
SF Chronicle

Smart, crisp . . . We need more thinkers as wise as [Fukuyama]
ما به اندیشمندان بیشتری مانند [فوکویاما] نیازمندیم
 New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب هویت (لذت متن)
معضل بزرگ دیگر برتری طلبی (مگالوتیمیا) است. لیبرال دموکراسی ها در تأمین صلح و بهروزی اقتصادی موفق بودند (هرچند میزان این موفقیت در سال های اخیر کمتر شده است). این جوامع امن و ثروتمند محل ظهور واپسین انسان مورد نظر نیچه هستند، جایی که آدمیان «صندوق ذخیره ای» ندارند و عمر خود را صرف جلب رضایت مصرفی می کنند، ولی در بن مایه تهی اند و اهداف یا آرمان های والاتری ندارند که به خاطر آنها خود را به آب و آتش بزنند و فداکاری کنند. البته همگان با این نوع زندگی ارضا نمی شوند. برتری طلبی میل به استثنا (بودن) دارد: دست به خطرهای بزرگ زدن، وارد مبارزات به یادماندنی شدن و خواهان اثرگذاری های عظیم بودن، زیرا همهٔ اینها به شناخته شدن موقعیت برتر یک فرد نسبت به دیگران می انجامد. گاهی این تلاش زمینه ساز ظهور رهبران بزرگی چون لینکلن، چرچیل یا ماندلا می شود. اما در مواردی هم خودکامه هایی چون سزار، هیتلر یا مائو سر برآورده، جوامع خود را به سمت دیکتاتوری و فاجعه می کشانند.

برتری طلبی در طول تاریخ در همهٔ جوامع وجود داشته است و نمی توان بر آن غالب شد، فقط می توان آن را هدایت یا تعدیل کرد. پرسشی که من در فصل آخر کتاب پایان تاریخ و واپسین انسان مطرح کردم این بود که آیا نظام مدرن لیبرال دموکراسی، که به اقتصاد بازار گره خورده، می تواند مجاری مناسبی برای هدایت حس برتری طلبی ایجاد کند یا نه؟ پدران بنیانگذار آمریکا کاملا به این موضوع وقوف داشتند. آنها هنگام تأسیس حکومت جمهوری در آمریکای شمالی با تاریخ سقوط جمهوری رم (و علل آن) آشنا و نگران معضل سزاریسم بودند. راه حل آنها تأسیس یک نظام مشروطهٔ نظارت و موازنه بود، که هم امکان کسب قدرت را می دهد و هم از تمرکز آن در دست یک رهبر جلوگیری می کند. در سال ۱۹۹۲ گفتم اقتصاد بازار می تواند این حس برتری طلبی را در مسیر مناسب هدایت کند. یک کارفرما می تواند هم صاحب ثروتی افسانه ای شود، و هم در خدمت بهروزی عموم مردم باشد. افراد برتری طلب قادرند در مسابقات مردان آهنین شرکت کنند، رکورد صعود به ارتفاعات هیمالیا را بزنند یا باارزش ترین شرکت اینترنتی دنیا را پایه بریزند.