کتاب گرترود

Gertrud
کد کتاب : 231
مترجم :
شابک : 978-964-362-080-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 195
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1910
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

گرترود
Gertrude
کد کتاب : 26613
مترجم :
شابک : 978-9645960924
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 234
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1910
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گرترود اثر هرمان هسه

هرمان هسه با رمان رمان گرترود، به کاوش تمام نشدنی خود درباره ی جنبه های متفاوت و گاها متضاد هستی و زندگی بشر ادامه داده است. در رمان گرترود، آهنگسازی معروف به نام کان، ماجرای رابطه ی پیچیده ی خود با دو هنرمند را بازگو می کند: دوستش، هاینریش موث که یک خواننده ی اپرای افسرده و خودآزار است و زنی مهربان و با اعتماد به نفس به نام رمان گرترود ایمثور. کان از همان دیدار اول، مجذوب رمان گرترود می شود ولی هاینریش و رمان گرترود که در خلال دادن تستی برای پیوستن به اپرای کان، یکدیگر را ملاقات کرده بودند، با هم رابطه ای عاشقانه شکل داده و ازدواج می کنند. ازدواج این دو نفر، به دلیل تفاوت های اساسی و بنیادین در شیوه ی نگاهشان به زندگی، به شکستی فاجعه بار منجر شده و هر دوی آن ها را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. اما این رابطه ی تراژیک، منبع الهام اپرای کان[مهم ترین موفقیت زندگی هنری او]می شود. تمام رمان های هسه، پژوهش هایی در مورد کمال گرایی و تخیلات ریز و درشت فلسفی بوده و هر کدام از شخصیت های موجود در آثار این نویسنده، بخشی از جنبه های مختلف تفکرات عجیب و عمیق هسه را از خود بروز می دهند.

کتاب گرترود


ویژگی های کتاب گرترود

نویسنده ی کتاب برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1946

هرمان هسه
هرمان هسه، زاده ی ۲ ژوئیه ی ۱۸۷۷ و درگذشته ی ۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی، ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی-سوئیسی و برنده ی جایزه ی نوبل سال ۱۹۴۶ در ادبیات بود.پدر هرمان، مدیریت موسسه ی انتشارات مبلغین پروتستان را به عهده داشت. مادرش دختر هندشناس معروف، دکتر «هرمان گوندرت» و مدیر اتحادیه ی ناشران کالو بود. کتاب خانه ی بزرگ پدربزرگ و شغل پدر، اولین باب آشنایی هرمان هسه جوان با ادبیات بود. او در سال ۱۹۱۲ به سوئیس مهاجرت کرد و در سال ۱۹۲۳ تابعیت آن کشور را پذیرفت و در همین زمان برای بار دوم ازدواج ...
نکوداشت های کتاب گرترود
A moving, strangely simple parable.
داستانی تکان دهنده و بسیار سرراست.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Harmoniously weaving the dark and the light.
این کتاب، به زیبایی نقاط تاریک و روشن را در هم می آمیزد.
Scribd

Hesse is a writer of suggestion, of nuance.
هسه، نویسنده ای نظریه پرداز و دقیق است.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

قسمت هایی از کتاب گرترود (لذت متن)
زمانی که زندگی ام را به طور معقول و منطقی بررسی می کنم، علی رغم همه ی اشتباهاتم، موارد چشمگیری از سعادت یا نکبت در آن نمی یابم. گذشته از این، بحث درباره ی نیک بختی یا نگون بختی را ابلهانه می دانم، چرا که شخصا تلخ ترین ایام عمرم را با شیرین ترین روزهای زندگی عوض نخواهم کرد.

نوای موسیقی حتی به کوتاهی مدت یک ضربان قلب، هارمونی و هماهنگی انسان ها و جوامع بشری را در خود دارد. چگونه این همه کذب و کدورت، شرارت و شقاوت می تواند بر انسان ها حاکم باشد، در جایی که ساده ترین نواهای موسیقی دریچه ای از بهشت به رویمان می گشاید.

از زمانی که نسبت به سرنوشتم صبور و حتی بی تفاوت شده بودم، زندگانی هم با من سازش بیشتری نشان می داد. انسان با همه ی کشش و کوشش ها، به چیزهایی که بیشتر در پی آن هاست، کمتر می رسد.