کتاب شهر خدا

The City of God
کد کتاب : 26653
مترجم :
شابک : 978-9648090994
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1120
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 426
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شهر خدا اثر آگوستین قدیس

کتاب درباره شهر خدا در برابر مشرکان که اغلب شهر خدا نامیده می شود ، کتابی از فلسفه ی مسیحی است که در اوایل قرن پنجم میلادی توسط سنت آگوستین به زبان لاتین نوشته شده است. این کتاب در پاسخ به این ادعا بود که مسیحیت موجبات انحطاط روم را فراهم آورده است و یکی از مهمترین آثار آگوستین قلمداد می شود که در کنار اعترافات ، انسیریدیون ، آموزه های مسیحی و تثلیث قرار دارد. بعنوان اثری از یکی از تأثیرگذارترین پدران کلیسا ، شهر خدا سنگ بنای اندیشه غربی است ، و در مورد بسیاری از سوالات عمیق الهیات ، مانند رنج صالحان ، وجود شر ، تعارض بین اراده آزاد و علم و علم عالمانه و گناه اصلی پاسخ هایی مطرح می کند. این کتاب تاریخ بشر را به عنوان تعارضی بین آنچه آگوستین آن را شهر زمینی می نامد (که معمولا به طور عامیانه به آن شهر انسان می گویند ، اما هرگز توسط آگوستین گفته نمی شود) و شهر خدا ارائه می دهد، تعارضی که مقدر است که به پیروزی به نفع دومی خاتمه یابد. شهر خدا از افرادی تشکیل شده است که از لذت زمینی خودداری می کنند و خود را وقف حقایق ابدی خدا می کنند . از سوی دیگر ، زمین خاکی یا شهر زمینی متشکل از افرادی است که خود را در مراقبت ها و لذت های دنیای کنونی غرق کرده اند.
تز آگوستین تاریخ جهان را به عنوان جنگ جهانی بین خدا و شیطان به تصویر می کشد. این جنگ متافیزیکی توسط زمان محدود نمی شود بلکه فقط توسط جغرافیا در زمین محدود می شود.

کتاب شهر خدا

آگوستین قدیس
آگوستین معروف به آگوستین قدیس زاده ی 13 نوامبر 354 و درگذشته ی 28 اوت 430 ، از تأثیرگذارترین فیلسوفان و اندیشمندان مسیحیت در دوران باستان و اوایل قرون وسطی محسوب می‌گردد. او از شکل دهندگان سنت مسیحی غربی (کاتولیک و پروتستان) به حساب می‌آید.وی از قوم بربر در شمال آفریقا بود و در شهر تاگاسته یا سوق اهراس در ایالت رومی نومیدیه واقع در الجزایر کنونی متولد گردید. او از یک مادر مسیحی و پدر مشرک به دنیا آمد. در طفولیت و جوانی در آموزشگاهی به تحصیل پرداخت که دروسش سنگین و معلمانش فوق‌ا...
قسمت هایی از کتاب شهر خدا (لذت متن)
همچنین علت توجه ضمنی من به شهر زمینی این است که دشمنانی که باید در برابر آنان از شهر خدا دفاع کنم، به این شهر تعلق دارند. البته بسیاری از آنان با ترک تبهکاری هایشان شهروندان قابل اعتمادی برای شهر خدا شده اند ولی بسیاری از ایشان نیز با چنان نفرتی بر ضد آن برافروخته شده و در برابر الطاف آشکار بازخرید کننده آن چنان ناسپاس اند که از یاد برده اند که اگر هنگام فرار از شمشیر دشمن، جان خود را که به مصون ماندن آن مباهات می کنند، در اماکن مقدسی این شهر حفظ نمی کردند، اکنون وجود نمی داشتند تا بر ضد آن سخنی بگویند.

بدین شیوه بسیاری از کسانی که این دوران مسیحی را مقصر می دانند و بلاهایی را که بر سر این شهر آمده است، به مسیح نسبت می دهند، از مرگ نجات یافتند؛ اما آنان مصون ماندنشان را که به برکت احترام بربرها به مسیح بوده است، به مسیح ما نسبت نمی دهند؛ بلکه آن را از بخت خوب خودشان می دانند. ولی اگر این افراد درک درستی می داشتند، سختی ها و فشارهایی را که دشمنان بر ایشان وارد کرده اند، به آن تدبیر الاهی نسبت می دادند که دوست دارد شیوه های نابهنجار انسانها را از طریق تنبیه به اصلاح آورد؛ نیکان و شایستگان را نیز با همین بلاها می آزماید تا آنان را پس از گذراندن آن آزمون ها به جهانی بهتر منتقل کند یا برای خدماتی دیگر روی زمین نگه دارد.