کتاب تعمق در فیلم

Thinking about Movies
تماشا کنید ، بگویید و بشنوید ، لذت ببرید
کد کتاب : 26665
مترجم :
شابک : 978-6226112048
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 752
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تعمق در فیلم اثر مجموعه ی نویسندگان

«تعمق در فیلم» چاپ چهارم یک مرور کلی از تجزیه و تحلیل فیلم است که برای روشنگری دانش آموزان و علاقه مندان طراحی شده است و لذت آنها از فیلم ها را افزایش می دهد. خوانندگان در روند تفکر انتقادی و تحلیلی درباره فیلم ها کاوش می کنند و می فهمند که چگونه انجام این کار می تواند لذت تماشای فیلم ها را تا حد زیادی افزایش دهد. این کتاب تقریبا به دو قسمت تقسیم شده است ، قبل از آنکه به تحلیل گسترده تری از رابطه فیلم ها با مسائل اجتماعی ، فرهنگی و صنعتی بزرگتر بپردازد که آنها را آگاه می کند ، به مطالعات فیلم در چارچوب پویایی سینما می پردازد.

این چهارمین نسخه به روز شده شامل یک بخش کاملا جدید است که به تحلیل کامل اقتباس فیلم ،همراه با بسیاری از بحث های عمیق درباره فیلم های مهم مانند Citizen Kane و Silence of the Lambs اختصاص دارد. فصل مربوط به تلویزیون ، یک تمایز عمده را ایجاد می کند که بین تلویزیون در عصر دیجیتال همگرایی صنایع سرگرمی و فناوری در مقایسه با دوره تلویزیون های آنالوگ پخش شده تمایز ایجاد می کند. فصل آخر فیلم را در زمینه فرهنگ فعلی دیجیتال ، جهانی سازی و ظهور قدرتمند چین در تولید و نمایشگاه فیلم قرار می دهد.

نویسندگان روش های مختلفی را برای تجزیه و تحلیل فیلم ها ارائه می دهند و آنها را با مثالها و تصاویر دقیق از طیف گسترده ای از فیلم ها از کلاسیک های قدیمی گرفته تا فیلم ها با بودجه زیاد و برنده جوایز نشان می دهند. این به بینندگان کمک می کند چیزهای جدیدی را در فیلم ها ببینند و همچنین بهتر درک کنند و توضیح دهند که چرا بعضی از آنها را بیشتر از دیگران دوست دارند.

این کتاب ایده آل برای دانشجویان فیلم است که در مطالعه این سبک مهم آگاه تر پرورش یابند. همچنین به دانشجویان و خوانندگانی که قبلا هیچ وقت کلاس سینما نگذرانده اند بسیار کمک خواهد کرد که بهتر فیلم ببینند.

کتاب تعمق در فیلم

نکوداشت های کتاب تعمق در فیلم
Filled with extremely helpful images and delightfully detailed, insightful analyses of films and other media, Thinking About Movies shows two of our most eminent film scholars in excellent form.
تعمق در فیلم که با تصاویر بسیار مفید و تجزیه و تحلیل دقیق و بصیرت آمیز بسیار لذتبخش از فیلم ها و سایر رسانه ها پر شده است ، دو برجسته ترین دانشمند فیلم ما را به شکل عالی نشان می دهد.
David Lugowski

This thoroughly revised and up-to-date edition of Lehman’s and Luhr’s celebrated textbook will continue to inform and inspire new generations of students and researchers of film and media
این نسخه کاملا تجدیدنظر شده و به روز کتاب درسی مشهور از لیمان و لور همچنان برای آگاهی و الهام بخشیدن به نسل های جدید دانشجویان و پژوهشگران فیلم و رسانه ادامه خواهد داشت
Professor Santiago Fouz

قسمت هایی از کتاب تعمق در فیلم (لذت متن)
این کتاب می خواهد دانشجویان را هم به نگاه انتقادی تری نسبت به فیلمی که تماشا می کنند مجهز کند و هم ذائقهی آنها را برای پذیرش دامنه ی گسترده تری از فیلم ها پرورش دهد. ساختار کتاب به گونه ای است که مدرس می تواند در جلسات هفتگی، فیلم هایی که در این کتاب تجزیه و تحلیل کرده ایم. پا در صورت تمایل، هر فیلم دیگری مربوط به مقولات مطرح شده را برای نمایش انتخاب کند. در انتخاب این فیلم های در دسترس بودن نسخهی دی وی دی نیز در نظر گرفته شده، چون امروزه در مدارس سینمایی این قالب رواج دارد

کتاب علاوه بر زیبایی شناسی ، توجه خود را به مقولات اجتماعی و فرهنگی نیز معطوف کرده است. به نظر ما همه ی این مقولات مهم اند و در واقع نمی توان آنها را از هم جدا کرد. بدون شناختن چگونگی عملکرد فیلم به عنوان یک سیستم بازنمایی، مشکل بتوان به طرز معقولی از بازنمایی زنان و رنگین پوستان در سینما صحبت کرد. به همین شکل، نمی توان از ترکیب بندی بصری بدون توجه به مفهوم اجتماعی آن صحبت کرد. باید یاد بگیریم که در حین تماشای تصویر روی پرده، چیزی که بازنمایی می شود، چگونگی بازنمایی، و چگونگی تأثیر آن بر تماشاگر را تیز با نگاهی انتقادی مورد نعمت قرار دهیم. این کتاب بر همین اساس نوشته شده.