کتاب بازیگران ناشناخته انقلاب روسیه

The Russian Revolution
تحقیقی در ساخت روانی مردم روسیه
کد کتاب : 26959
مترجم :
شابک : 978-9649940120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بازیگران ناشناخته انقلاب روسیه اثر نیکلای بردیائف

این اثر از چهار قسمت متمایز تشکیل شده است:

1. مقدمه مترجم: در این قسمت، تفسیری ارائه شده است از تفکر اجتماعی بردیائف و گزارشی از فواید مترتب بر روش و دیدگاه تحلیلی او که توسط مترجم بیان شده است.

2. "آفرینش‌گر تنها": این بخش به توصیف برخی جوانب زندگی نیکلای بردیائف می‌پردازد و توسط مترجم ترجمه شده است.

3. "بازیگران ناشناخته انقلاب روسیه": این قسمت از دو مقاله مستقل به زبان روسی با عناوین "روان‌شناسی مذهبی روس و الحاد کمونیستی" و "مذهب کمونیسم" تشکیل شده است که در متن اصلی انگلیسی به هم پیوستگی دارند. در اینجا این دو مقاله به مثابه یک اثر یکپارچه و به تطابق با متن انگلیسی در کنار یکدیگر ارائه شده‌اند.

4. "جهان‌بینی فلسفی من": این قسمت شامل ترجمه‌ی مقاله‌ای به همین نام از بردیائف است که ترجمه شده از متون انگلیسی و روسی به منظور افزودن اطلاعات بیشتر به خوانندگان در مورد اندیشه‌های فلسفی و الهیاتی او به عنوان ضمیمه به مجموعه حاضر افزوده شده است. باید توجه داشت که متن اصلی کتاب تنها از قسمت دوم با عنوان "The Russian Revolution" تشکیل شده است و محتوای دیگر به همراه تمامی پانویس‌ها توسط مترجم تهیه شده‌اند تا به بهترین شکل اندیشه‌ی فیلسوف را به ترجمه اصلی بازگردانند.

کتاب بازیگران ناشناخته انقلاب روسیه

نیکلای بردیائف
نیکلای الکساندرویچ بردیایف زاده ی ۱۸ مارس ۱۸۷۴ و درگذشته ی ۲۴ مارس ۱۹۴۸ ، فیلسوف سیاسی و مذهبی اهل اکراین، از نوجوانی شیفته فلسفه بود و با آراء شوپنهاور و کانت و هگل آشنایی داشت. بردیایف برخلاف تمایل پدرش که افسر بود، علاقه‌ای به نظامی گری نداشت.خودش خروج از جهان اشرافیت و پا نهادن به جهان انقلابی را رویداد اصلی زندگی خود می‌دانست. مسیری که زندان و تبعید را از هم برای او ارمغان آورد. گئورگی پلخانف و آناتولی لوناچارسکی از همرزمان و رفقایش بودند. بردیایف در دوران دانشجویی به دلیل فعال...
دسته بندی های کتاب بازیگران ناشناخته انقلاب روسیه