کتاب قلب شوبوگنزو

The Heart of Dogen's Shobogenzo
کد کتاب : 26996
مترجم :
شابک : 978-6226189927
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب قلب شوبوگنزو اثر دگن کیگن

نورمن وادل و دگن کیگن گرداورندگان مقاله های این کتاب «قلب شوبوگنزو» مترجمین عالی آثار مختلف ژاپنی و ماسائو آبه شخصیت مهمی در مکتب تأثیرگذار کیوتو هستند که به تفسیر فلسفه سنتی و مدرن ژاپنی برای مخاطبان غربی برای بسیاری کمک کرده اند.

این کتاب ، همانطور که سایر بررسی ها اشاره کرده اند ، در واقع مجموعه ای از مقالات ترجمه شده مختلف است که برای اولین بار به عنوان یک مجموعه در مجله "بودایی شرقی" منتشر شد. این ترجمه از مقالات منتخب از شاهکار دوگن (شوبوژنزلیت. "گنجینه چشم واقعی دارما"- که در واقع یک عنوان مشترک با مجموعه ای از کوآن است) همیشه در سراسر جهان توسط بودایی ها بسیار مورد توجه بوده است. در واقع ، وادل و آبه با این گزیده ها در بودایی شرقی ، استاندارد ترجمه های بعدی مطالب دوگن را تعیین کردند.

کتاب قلب شوبوگنزو

دگن کیگن
دوگن (دُگِن) زاده ی 19 ژانویهٔ ۱۲۰۰ و درگذشته ی ۲۲ سپتامبر ۱۲۵۳، استاد ذن و فیلسوف اهل ژاپن بود. وی بنیان‌گذار فرقه سوتو یکی از فرقه‌های ذن در ژاپن است. وی در جوانی به چین سفر کرد و در آنجا در محضر استادان مکتب چَن حاضر شد، سپس به ژاپن بازگشته و به تدریس وتالیف آثار خود پرداخت.مهمترین اثر او شوبوگنزو نام دارد که به معنی مخزن چشم دارمای راستین است؛ این اثر مجموعه‌ای است از نودوپنج متن فلسفی و مذهبی که هر یک به مضمون مشخصی در باب آموزه‌ها و یا برزیدن ذن می‌پردازند. این ...
قسمت هایی از کتاب قلب شوبوگنزو (لذت متن)
رسیدن را رسیدن منع است و نه نرسیدن. نرسیدن را نرسیدن منع است و نه رسیدن. ذهن، منع ذهن می شود و ذهن را به نظاره می نشیند؛ کلام، منع کلام می گردد و کلام را در می نگردد؛ منع، منع خویشتن می آید و پس شاهد خویشتن. منع، منع منع است که زمان است.