کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی معاصر

Contemporary Political Philosophy
کد کتاب : 27037
مترجم : میثم بادامچی
شابک : 978-9647763172
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 646
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی معاصر اثر ویل کیملیکا

این نسخه جدید از پرفروش‌ترین مقدمه انتقادی ویل کیملیکا به نظریه سیاسی معاصر میپردازد. این کتاب به طور کامل بازبینی شده است تا بسیاری از مهم‌ترین تحولات فلسفه سیاسی انگلیسی-آمریکایی در 11 سال گذشته، به‌ویژه بحث‌های جدید پیرامون مسائل شهروندی دموکراتیک و تکثرگرایی فرهنگی را در بر گیرد. این کتاب اکنون شامل دو فصل جدید در مورد تئوری شهروندی و چندفرهنگ گرایی، علاوه بر فصول به روز شده در مورد فایده گرایی، برابری گرایی لیبرال، آزادی خواهی، سوسیالیسم، کمونیتاریسم و فمینیسم است. در پایان هر فصل راهنماهای گسترده ای برای مطالعه بیشتر اضافه شده است که مهم ترین کتاب ها و مقالات مربوط به هر مدرسه را فهرست می کند.

ویل کیملیکا با پوشش برخی از پیشرفته ترین تفکرات معاصر، به روشی جذاب، در دسترس و قابل فهم می نویسد تا اطمینان حاصل کند که کتاب برای افرادی که برای اولین بار به این مفاهیم دشوار نزدیک می شوند مناسب است. این ویرایش دوم وعده می دهد که بر موفقیت نسخه اصلی به عنوان یک متن کلیدی در آموزش نظریه سیاسی مدرن استوار شود.

کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی معاصر

ویل کیملیکا
ویلیام کیملیکا متولد 1962 یک فیلسوف سیاسی کانادایی است که بیشتر بخاطر کارهای خود در زمینه چند فرهنگی و اخلاق حیوانات شناخته شده است. وی در حال حاضر استاد فلسفه و رییس تحقیقات فلسفه سیاسی کانادا در دانشگاه کوئین در کینگستون ، و استاد مدعو برنامه مطالعات ملی گرایی در دانشگاه اروپای مرکزی در بوداپست مجارستان است. وی بیش از 20 سال است که زندگی وگان داشته و با نویسنده و فعال حقوق بشر کانادایی سو دونالدسون ازدواج کرده است.
دسته بندی های کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی معاصر
نکوداشت های کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی معاصر
... For a higher-level undergraduate or graduate course on contemporary political philosophy it would be ideal. Moreover, it is a serious work in political philosophy deserving the attention and respect of the mature political-philosophical community'
... برای دوره لیسانس یا فوق لیسانس در سطح بالاتر در زمینه فلسفه سیاسی معاصر، ایده آل خواهد بود. علاوه بر این، این یک اثر جدی در فلسفه سیاسی است که شایسته توجه و احترام جامعه بالغ سیاسی-فلسفی است.
Philosophical Quarterly

قسمت هایی از کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی معاصر (لذت متن)
فلسفه سیاسی چیست؟ چرا مهم است؟ چرا هر که مایل به فهم سیاست جدید است باید آن را مهم تلقی کند؟ این ها پرسش هایی دشوارند و درواقع فیلسوفان سیاسی در پاسخ دادن به آن ها میان خودشان اختلاف نظر دارند. برای نیل به هدف های این کتاب، فرض خواهیم کرد که فلسفه سیاسی به مسائل مربوط به آن چه اخلاق سیاسی می نامم، می پردازد. اخلاق سیاسی، به این معنا، مسائلی را مطرح می کند مربوط به شکل آرمانی حاکمیت سیاسی و قلمرو و ماهیت آن چه حکومت باید انجام دهد. در نقطه مقابل آن، مسائل مربوط به اخلاق شخصی قرار دارد که در آن پرسش های اصلی حول آن می چرخند که چه باید انجام دهم یا چه نوع شخصیتی باید داشته باشم. تمرکز بر اخلاق سیاسی ممکن است گسترده یا محدود باشد. اگر قلمرو فلسفه سیاسی گسترده باشد، تأکید آن بر گسترش، دفاع، و نقد اصول کلی انتزاعی و آرمان های مربوط به مثلا ارزش آزادی فردی و برابری اجتماعی است همراه با اندکی توجه دقیق به این که چگونه آن اصول و آرمان ها می توانند در وضعیت های عملی و موارد واقعی تحقق یابند و به اجرا درآیند. وقتی قلمرو آن تنگ تر باشد، فیلسوفان سیاسی ممکن است به بحث در مورد ارزش هایی بپردازند که برای مثال در بحث منصفانه بودن برنامه های جبران تبعیض یا سانسور هرزه نگاری در معرض خطرند. در این کتاب بحث مان را بر نقش فلسفه سیاسی نوین در اصول انتزاعی تر دموکراسی متمرکز می کنیم؛ مسائل مربوط به سیاست های عملی و ملموس فراروی حکومت های دموکراتیک عمدتا به منظور توضیح اصول گسترده تر و عمومی تر، مورد بحث واقع شده اند. هدف آن است که شرح مختصری ارائه شود از اصول انتزاعی گسترده و آرمان های مرتبط با این موضوع که دموکراسی چیست و باید در پی چه نوع خط مشی ای باشد. استفاده از واژه «نگرش» دقیقا با این هدف صورت می گیرد که بر توصیف انتزاعی و عام دموکراسی ارائه شده در این کتاب تأکید شود. برخورداری از این نگرش به دو دلیل بسیار مهم است. دلیل نخست آن است که این اصول فلسفی انتزاعی معیاری برای ما فراهم می کنند که توسط آن می توانیم در مورد نهادهای [ سیاسی] موجود داوری کنیم. به بیان دیگر، اصول انتزاعی دموکراسی که در کانون بحث فلسفه سیاسی اند، ما را قادر می سازند تا نهادها و اعمال سیاسی موجود را نقد کنیم و پیشنهادهای سازنده ای برای اصلاح یا جایگزین کردن آن ها ارائه دهیم. به ندرت اتفاق می افتد که یک نقد سیاسی پی گیر، سرشار از زبان اخلاق سیاسی نباشد.