کتاب بابای شب

The Night Daddy
کد کتاب : 27072
مترجم :
شابک : 978-6000103743
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بابای شب اثر ماریا گریپ

کتاب «بابای شب» نوشته ماریا گریپ توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان منتشر شده است. در سوئد، اغلب خانمهای مسن که کار نمی کنند، روزها داوطلبانه به نگهداری بچه های کوچک خانواده های دیگر می پردازند و “مادر روز“ خوانده می شوند. اما اینکه در برابر آن، “بابا شب“ هم وجود داشته باشد، به عهده شماست که قضاوت کنید.
جولیا به اصرار مادرش بود که پذیرفت بابای شب داشته باشد؛ چرا که مادرش پرستار بود و مجبور بود شب تا صبح در بیمارستان باشد و اینکه می ترسید جولیا را شبها تنها در خانه بگذارد. از طرف دیگر، بابای شب هم که در یک نیمه اتاق بسختی زندگی می کرد، دلش می خواست یک رختخواب داشته باشد که شبها بتواند راحت بخوابد. این گونه بود که داستان جولیا و بابای شب آغاز شد.

کتاب بابای شب

ماریا گریپ
ماریا گریپه، (Maria Gripe) نویسنده سوئدی (۲۵ ژوئیه ۱۹۲۳- آوریل ۲۰۰۷) بود که برای کودکان و نوجوانان می‌نوشت و در کارنامه ادبی اش ۳۸ عنوان کتاب وجود دارد که به ۳۰ زبان مختلف ترجمه شده‌اند.وی فعالیت ادبی اش را از سال ۱۹۴۶ و پس از ازدواج آغاز کرد و چون همسرش در آن زمان تصویرگر کتاب کودکان بود، او هم در کنارش به این حرفه علاقه‌مند شد و کارش را با تصویرگری آغاز کرد. وی در نوشته‌هایش از ادگار آلن پو، شارلوت و امیلی برونته بسیار تاثیرپذیرفته بود. وی در سخنرانی اش در چهاردهمین کنگر...