کتاب عبدالرزاق پهلوان

Abdul Razzaq Pahlavan
کد کتاب : 27080
شابک : 978-6000104092
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عبدالرزاق پهلوان اثر نادر ابراهیمی

سالها پس از حمله چنگیزخان مغول به ایران و زیر و رو کردن این کشور، یکی از نوادگان او به نام ابوسعید فرمانروای ایران شد. او در دربار خود پهلوانی داشت که هیچ کس در پهلوانی و کشتی گیری به پای او نمی رسید.
از طرف دیگر، در خراسان پهلوان جوانمردی زندگی می کرد به نام عبدالرزاق که کار او کمک به مردم و دستگیری از بینوایان و ضعفا بود. دست تقدیر این دو پهلوان را رو به روی هم قرار داد و با پیروزی عبدالرزاق و به دست آوردن مقام امیری لشکر، جایگاه او را در دربار ابوسعید تثبیت کرد.
پس از مرگ ابوسعید، پهلوان عبدالرزاق با حاکمان مغول در شهرهای مختلف خراسان نبرد کرد و سرانجام در سبزوار بر تخت فرمانروایی نشست و برای مدتی به ستمگری و تاخت و تاز آنان در ایران خاتمه داد.

کتاب عبدالرزاق پهلوان

نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران – درگذشته در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، تهران)، داستان‌نویس معاصر ایرانی بود. او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌ است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از اندک‌شمار سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند. نادر ابراهیمی تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعن...