کتاب ناگازاکی

Nagasaki
  • 15 % تخفیف
    45,000 | 38,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: هیرمند هیرمند
    نویسنده:
کد کتاب : 27217
مترجم :
شابک : 978-9644083730
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ناگازاکی
Nagasaki
  • 15 % تخفیف
    50,000 | 42,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: گل آذین گل آذین
    نویسنده:
کد کتاب : 111
مترجم :
شابک : 978-600-6414-60-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ناگازاکی اثر اریک فی

داستان رمان ناگازاکی، از نقطه نظر شخصیتی به نام کوبو شیمورا روایت می شود. کوبو مردی 56 ساله است که به این نتیجه می رسد که زندگی، دیگر از او گذشته است و سال های عمر او رو به پایان است. او تنها زندگی می کند، هیچ وقت یک رابطه ی طولانی مدت نداشته است و نقاط مشترک بسیار اندکی با همکارانش در اداره ی هواشناسی دارد. آن ها با هم برای خوردن ناهار و نوشیدنی، به بیرون می روند و این حس رفاقت میان شان، باعث طرد شدن و انزوای شیمورا می شود. او به جای این کارها، به دنبال پیدا کردن دوستانی در اینترنت می رود و با گویندگان اخبار تلویزیون، صحبت می کند. حتی خانه ی کوبو هم در حاشیه و گوشه ی شهر قرار دارد. هر روز، مثل روز قبل می گذرد و این موضوع، او را تبدیل به مردی بدخلق کرده است و حتی صدای جیرجیرک های پرتعداد شهر نیز، می تواند او را شکنجه ی روحی دهد. با گم شدن برخی مواد غذایی در خانه ی کوبو، این روتین کسالت بار به هم می خورد. او حس می کند که که کسی[یا چیزی]وارد خانه اش می شود و محتویات خوارک ماهی و آب پرتقال او را می دزدد. شیمورا برای تحت نظر گرفتن خانه اش، دوربینی در آن کار می گذارد. اگرچه کوبو بسیار مشتاق است تا این مزاحم را پیدا کند، اما باید دید آیا آمادگی لازم را برای دیدن چیزی که دوربین آشکار خواهد کرد، دارد یا نه.

کتاب ناگازاکی


ویژگی های کتاب ناگازاکی

برنده ی جایزه ی رمان آکادمی فرانسه سال 2010

اریک فی
اریک فی سوم دسامبر ۱۹۶۳ در لیموژ فرانسه به دنیا آمد. او که مدرک تحصیلی اش را در رشته ی روزنامه نگاری از مدرسه ی عالی روزنامه نگاری لیل گرفته، اکنون در آژانس خبری رویترز مشغول به کار است. کتاب اول اریک فی، رساله ای بود درباره ی نویسنده ی آلبانیایی اسماعیل کادره که همراه با مجموعه گفت وگویی که فی در تیرانا و سپس در فرانسه با او انجام داده بود، چاپ شد. اولین اثر داستانی فی داستان کوتاهی بود به نام «ژنرال انزوا» که در سال ۱۹۹۲ در مجله ی لو سرپان ا پلوم منتشر شد.سه سال بعد، این داستان کوتاه را بسط...
نکوداشت های کتاب ناگازاکی
One of those brief and understated novels that stay with the reader for a very long time.
یکی از آن رمان های مختصر و تأثیرگذار که تا مدت ها در ذهن خواننده باقی خواهد ماند.
L'Express

Speaks directly to the heart.
مستقیما با قلب مخاطب ارتباط برقرار می کند.
Le Monde

Eric Faye is a rare talent.
اریک فی، استعدادی کم یاب و استثنایی است.
Le Figaro

قسمت هایی از کتاب ناگازاکی (لذت متن)
دوربین از درون کابینت شیشه ای، جایی که آن را نصب کرده بودم، تصویری دلهره آور از تنهایی ام را آشکار کرد؛ تصویری که اگر کمی بیشتر نگاهش می کردم، مرا به لرزیدن وا می داشت.

اگر چیزی باشد که در طول این هفته های به آن ایمان آورده باشم، این است: معنا وجود ندارد. یعنی از قبل وجود نداشته. انسان مفهوم «معنا» را ابداع کرده تا مرهمی بر تشویش هایش بگذارد و جست و جوی معنا تمام وقتش را می گیرد و او را وقف خود می کند. هیچ «ناظم بزرگی» از بالای افلاک ما را زیر نظر ندارد.

همه چیز با جابه جایی و ناپدید شدن برخی اشیا شروع می شود.