کتاب سرزمین مقدس

Jerusalem: Chronicles from the Holy City
سفری به فلسطین
  • 15 % تخفیف
    279,000 | 237,150 تومان
  • موجود
  • انتشارات: اطراف اطراف
    نویسنده:
کد کتاب : 27221
مترجم :
شابک : 978-6226194365
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده جایزه اصلی جشنواره بین المللی داستان های مصور آنگولم 2012

معرفی کتاب سرزمین مقدس اثر گی دولیل

گی دولیل در کتاب سرزمین مقدس، سفری به فلسطین، ماهرانه بنای یک نقشه ی فرهنگی از حال حاضر اورشلیم را نهاده است. او از سبکی بهره می برد که در آن دیدگاه یک غریبه را نسبت به سرزمینی غریبه نشان می دهد و از این روش در کتاب های دیگرش که سفر به پیونگ یانگ، شنژن و برمه را به تصویر کشیده بودند نیز دیده می شود. در واقع دولیل به خواننده کمک می کند حس زندگی روزمره در شهرهایی که عده ی اندکی قادر به مسافرت به آنجا هستند را درک کند. در کتاب سرزمین مقدس، نگارنده پیچیدگی های شهری را بررسی می کند که خیلی چیزها را به خیلی از افراد عرضه می کند. او ظریفانه اثرات ناسازگاری ها بر زندگی افرادی که در دو طرف دیوار زندگی می کنند را ارزیابی می کند و روزمرگی های این افراد را با زبانی شوخ و مفرح و در کنار نقاشی های جالب توجه ارائه می دارد.
دولیل با مشاهده ی زندگی مسیحیان، یهودیان و مسلمانان که سرزمین مقدس را خانه ی خود می خوانند، خط مشی حساس و عادلانه را دنبال می کند که هیچ چیز را پیش فرض ندانسته و همه چیز را نقاشی می کند.
این رمان مصور درباره ی مردی است که زندگی خود در اورشلیم را بازگو می کند. او همراه با همسرش که عضو انجمن پزشکان بدون مرز است به آنجا رفته و علاوه بر نگهداری از فرزندان و خانه، تلاش می کند تا گهگاهی از خانه بیرون برود و هرچیزی را که در این سرزمین پیچیده و سرشار از تناقض می بیند به تصویر بکشد. رمان هم فضای نشاط آوری برای خواننده ایجاد می کند و هم سبب می شود تا به آنچه از طریق این کتاب می آموزد، بسیار بیاندیشد. از آنجایی که کتاب از دیدگاه یک فرد بیرونی و غریبه بیان می شود، حس و تجربه ی خواندن آن حقیقی تر جلوه می کند و مطالعه ی آن به افرادی که با ناسازگاری های خاورمیانه ناآشنا هستند، به شدت توصیه می شود.

کتاب سرزمین مقدس

گی دولیل
گی دولیل (Guy Delisle؛ زادهٔ ۱۹ ژانویهٔ ۱۹۶۶) یک کارگردان فیلم، کارتونیست و اَنیماتور مشهور اهل کانادا است که هم‌اکنون ساکن شهر مون‌پلیه در فرانسه است. وی دانش‌آموختهٔ رشته انیمیشن در دانشکده شریدان در اوک‌ویل است.
نکوداشت های کتاب سرزمین مقدس
Engaging...[ Delisle] highlights the very complex lives of Israelis, Palestinians, and foreign residents.
روایتی درگیرکننده از دولیل که به حیات پیچیده ی اسرائیلی ها، فلسطینیان و ساکنان خارجی اورشلیم می پردازد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

[Jerusalem] is a small miracle: concise, even-handed, highly particular.
سرزمین مقدس یک معجزه ی کوچک است؛ موجز، یکدست و به شدت خاص.
Guardian Guardian

Delisle, a former animator, has a knack for visual shorthand ... and for drawing environments: religious shrines and settlements, but also grocery stores, playgrounds and checkpoints -- lots of checkpoints. The cultural and physical barriers among the Jewish, Muslim and Christian communities in and around Jerusalem, and the compromises and work-arounds the city's residents have been forced to devise, become the source of dark but gentle comedy: absurdity teetering on the edge of tragedy
دولیل که سابقا کارتونیست بوده، در مختصرنویسی بصری و نقاشی محیط، دستی بر آتش دارد: زیارتگاه ها و اماکن مذهبی، مغازه های خاروبار فروشی، زمین های بازی و ایستگاه های بازرسی. موانع فرهنگی و فیزیکی میان یهودیان، مسلمانان و مسیحیان اطراف و درون اورشلیم برقرار است و طبق مصالحه ها، ساکنان اطراف شهر مجبور به تدبیر به خرج دادن شده اند. آن ها منبع کمدی آرام و تیره ای هستند که مضحکانه بر الا کلنگ تراژدی بالا پایین می رود.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب سرزمین مقدس (لذت متن)
شش فرقه ی مذهبی به طور مشترک مسئولیت کلیسا را برعهده دارند. در سال ۱۸۵۲ مقرر شد که برای جلوگیری از هرگونه منازعه و حفظ وضع موجود، هر فرقه قسمت مربوط به خودش را مدیریت کند. با این حال این مکان مقدس را به خانواده ای مسلمان سپردند.آنها نسل هاست که هر روز درها را به روی افراد باز می کنند و می بندند. با وجود قانون وضع شده فرقه های مختلف بعضی وقتا با هم کنار نمی آیند و جدایی و تفرقه بینشان اتفاقی معمولی است. یکی از نمونه های معروفش نردبان چوبی است که به خاطر اختلاف پیش آمده میان آنهایی که پنجره را در اختیار داشتند و کسانی که از بالکن زیرش محافظت می کردند کنار دیوار قرار داده شد.