کتاب ابر اومد باد اومد

Abr Oomad, Bad Oomad
کد کتاب : 27302
شابک : 978-9644322068
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 20
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ابر اومد باد اومد اثر افسانه شعبان نژاد

کتاب موجود، مجموعه‌ای از سروده‌هاست که با زبانی ساده و روان درباره مفاهیمی همچون ابر و باد، دود و رود، شب و خواب و دیگر موضوعات مشابه، نگارش یافته‌اند. این سروده‌ها به همراه تصاویر شاد و زیبا، به تجربه‌ی خواننده رنگ و لذت می‌بخشند.

عنوان «ابر اومد باد اومد» به خصوص برای مخاطبان گروه‌های سنی «الف» و «ب»، از شعبان نژاد به تصویر کشیده شده است. این مخاطبان اغلب قبل از ورود به دبستان یا در سال‌های اول دبستان هستند که با زبان به شکل گفتاری و شکسته آشنایی دارند و از تجربه‌های کتابی کمتر استفاده می‌کنند. به همین دلیل، شعرهای موجود در این کتاب نیز از زبان ساده و شکسته بهره می‌برند.

در برخی از موارد، به منظور جلوگیری از گیجی مخاطبانی که با کلمات مکتوب ساده آشنایی دارند، شیوه نگارش به نحوی تنظیم شده است که از شکل مکتوب «دست» به جای شکل واقعی آن در زبان شکسته یعنی «دس» یا به جای «چش»، کلمه «چشم» به کار برده می‌شود. همچنین در برخی جاها، عبارت «آسمونا» به جای «آسمون ها» به کار رفته است.

کتاب ابر اومد باد اومد

افسانه شعبان نژاد
مي‌گويند اول ارديبهشت ماهِ سال چهل و دو در شهداد وقتي كه بلبل‌هاي خرمايي شاد از هواي بهاري، ‌لابه‌لاي شاخه‌هاي نخل اين سو و آن‌سو مي‌پريدند و آواز مي‌خواندند، صداي گريه‌هاي نازك و كشدار نوزادي كه هشتمين عضو از خانواده‌ي شعبان‌نژاد بود، به نرمي با صداي بلبل‌ها در هم آميخت. صدايش با نسيم ملايمي كه از كوير مي‌آمد و برگ‌هاي نارنج و پرتقال باغ را نوازش مي‌كرد، همراه شد.آن نوزاد من بودم. نامم را افسانه گذاشتند و ناخودآگاه رو...
قسمت هایی از کتاب ابر اومد باد اومد (لذت متن)
ابر،ابر،ابر ابر اومد کدوم ابر؟ اون که تو آسمونه میچکه اشک چشماش رو پشت بوم خونه کدوم بوم؟