کتاب راه رفتن و مراقبه

Peace Is Every Step: The Path of Mindfulness in Everyday Life
راه درازی که به شادی می انجامد
کد کتاب : 27414
مترجم :
شابک : 978-9645250490
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

هر گام آرامش
Peace Is Every Step
مسیر هوشیاری در زندگی هرروزه
کد کتاب : 103063
مترجم : بهراد ابراهیمی
شابک : 978-6007996577
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب راه رفتن و مراقبه اثر تیچ نات هان

در شتاب زندگی مدرن ، هر کدام از ما به نحوی تمایل داریم که آرامش گذشته را به گونه ای بازیابیم.

استاد ، رهبر معنوی و نویسنده مشهور جهان ذن ، تیچ نات هان در کتاب «راه رفتن و مراقبه» به ما نشان می دهد که چگونه از موقعیت هایی که معمولا ما را تحت فشار و خصومت قرار می دهند ، استفاده مثبت کنیم. برای او یک زنگ تلفن می تواند سیگنالی برای تماس با ما به خود واقعی ما باشد. ظروف کثیف ، چراغ قرمز و ترافیک دوستان معنوی در مسیر "ذهن آگاهی" هستند - فرایند زنده نگه داشتن آگاهی ما نسبت به تجربه و واقعیت فعلی. عمیق ترین رضایت ها ، عمیق ترین احساسات شادی و کامل بودن به اندازه نفس آگاهانه ما و لبخندی است که می توانیم در حال حاضر شکل دهیم.

این کتاب با صراحت و زیبایی نوشته شده است. که شامل تفاسیر و مراقبه ها ، حکایات شخصی و داستانهایی از تجربیات نات هان به عنوان یک فعال صلح ، معلم و رهبر جامعه است. او نشان می دهد که ما چگونه می توانیم حضور واقعی خودمان در جهان را به بهترین شکل ممکن احساس کنیم. نات هان تمریناتی را برای افزایش آگاهی ما از بدن و ذهن خود از طریق تنفس آگاهانه ارائه می دهد که می تواند شادی و آرامش فوری را به ارمغان آورد. نات هان همچنین نشان می دهد که چگونه از روابط با دیگران و جهان پیرامون ، از بی عدالتی های آن آگاه باشیم. شیوه های فریبنده ساده " راه درازی که به شادی می انجامد" خواننده را تشویق می کند تا برای صلح در جهان تلاش.

کتاب راه رفتن و مراقبه

تیچ نات هان
تیچ نات هان، نویسنده، شاعر، پژوهشگر نامدار جهانی و راهب بودایی ذن، در اجتماعی رهبانی که در فرانسه بنیان نهاده زندگی می کند. وی که نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام خشم، اثر کلاسیک معجزه تمرکز حواس، و کتاب های بی شمار دیگری است، کارگاه های عمومی در سراسر جهان برگزار می کند و عزلتگاه های برقراری صلح با کهنه سربازان را هدایت می کند. وی در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد.رهبر معنوی بوداییان
قسمت هایی از کتاب راه رفتن و مراقبه (لذت متن)
در زندگی هر یک از ما برخی بیماری ها ریشه در آزردگی ها و رنج های خودمان دارند، اما برخی از آن ها از اجدادمان به ما منتقل شده اند. به ساقهٔ ذرت بیندیشید که از رویش یک دانه پدید می آید. هر خوشه و برگ ذرت، طبیعت آن بذر نخستین را در بر دارد. و در مورد تک تک سلول های گیاه نیز همین طور است. دقیقا همان طور که گیاه ذرت دنبالهٔ بذر ذرت است، شما نیز دنبالهٔ والدین خود هستید.

هنگامی که عکس پنج سالگی خود را می بینید، ممکن است از خودتان بپرسید: «آیا من همان کسی هستم که در کودکی بودم؟» نمی توان با «بله» یا «خیر» به این سوال پاسخ داد. آنچه اکنون هستید یعنی ظاهر، احساسات، حالات روانی، ادراک و آگاهی شما  با زمان کودکی تان خیلی تفاوت دارد. واضح است که شما دقیقا همان فرد، آن کودک پنج ساله، نیستید. البته اگر بگویید فردی «کاملا» متفاوت نسبت به آن دوران هستید، در اشتباهید. آنچه اکنون هستید دنبالهٔ همان کودک است.

پیش از آنکه مادرم مرا به دنیا بیاورد یک سقط جنین داشت. آیا آن کودکی که نتوانست به دنیا بیاید برادرم بود یا خود من بودم؟! آن کودک من نبودم اما تفاوت بسیاری هم بین من و او نبوده است. به بیانی، پاهایم را از اجدادم به ارث برده ام. به درستی می دانم که وقتی قدم می زنم با پاهای خودم گام بر می دارم اما این پاها به آن ها نیز تعلق دارد. بازوان پدرم را در بازوانم می بینم. دست های مادرم را در دستانم می بینم. من دنبالهٔ والدینم هستم.