کتاب نمایشنامه مرغ دریایی

The Seagull
کد کتاب : 2746
مترجم :
شابک : 9789649652412
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1895
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

مرغ دریایی
The Seagull
کد کتاب : 1302
مترجم :
شابک : 978-600-253-246-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1896
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

مرغ دریایی
The Seagull
کد کتاب : 2747
مترجم :
شابک : 9789643412715
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1895
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 23
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

مرغ دریایی
The Seagull
کد کتاب : 112104
مترجم :
شابک : 978-6008982265
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 70
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1896
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مرغ دریایی اثر آنتون چخوف

کتاب مرغ دریایی، نمایشنامه ای نوشته ی آنتون چخوف است که نخستین بار در سال 1896 انتشار یافت. این نمایشنامه ی کلاسیک و فوق العاده پرطرفدار، برشی از زندگی در مناطق روستایی روسیه در اواخر سده ی نوزدهم است. شخصیت های به یاد ماندنی این داستان، هرکدام به نوعی از زندگی خود ناراضی هستند؛ برخی در طلب عشق هستند، برخی در طلب موفقیت و بعضی از آن ها هم آرزوی رسیدن به نبوغ هنری و خلق آثاری جاودان را در سر می پرورانند. با این وجود، به نظر می رسد که هیچ کدام به رضایت و خوشبختی دست نخواهند یافت. بسیاری از منتقدین عقیده دارند که نمایشنامه های چخوف، داستان-محور نیستند و در عوض، پژوهشی درباره ی شخصیت ها هستند که برای ایجاد حالتی به خصوص در خواننده طراحی شده اند. برخی از منتقدین بر این عقیده اند که کتاب مرغ دریایی، نمایشنامه ای تراژیک درباره ی انسان هایی است که خوشبختی را لمس نخواهند کرد و بعضی دیگر نیز، آن را هجویه ای تاریک می دانند که نادانی بشر را به سخره می گیرد.

کتاب مرغ دریایی


ویژگی های کتاب مرغ دریایی

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

فیلم هایی بر اساس این کتاب در سال های مختلف ساخته شده است.

آنتون چخوف
آنتون پاولوویچ چخوف، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند.چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت. او در همین سال ها مجله...
نکوداشت های کتاب مرغ دریایی
A wonderful and complex drama of hopes, dreams, and love.
نمایشنامه ای شگفت انگیز و پیچیده درباره ی امید، آرزو و عشق.
Amazon Amazon

The first of the four major plays by Anton Chekhov.
اولین اثر در میان چهار نمایشنامه ی برجسته ی آنتون چخوف.
Loyal Books

One of the most beloved plays of the 20th century.
یکی از محبوب ترین نمایشنامه های قرن بیستم.
Indiegogo

قسمت هایی از کتاب مرغ دریایی (لذت متن)
نینا: «چه دنیای عجیبی! نمی دانید چقدر نسبت به شما حسادت می کنم! سرنوشت انسان ها چقدر با هم فرق دارد! گروهی به سختی وجود گمنام و یکنواخت خود را به پایان می برند. آن ها همه مثل هم اند، همه بدبختند؛ ولی گروهی دیگر - مثلا شما- در هر یک میلیون، یک نفر مثل آن هاست. زندگیشان متنوع، پر از شکوه و درخشندگی است. شما خوشبختید.» تریگورین: «من خوشبختم! نه... شما از شهرت و خوشبختی، از درخشندگی و زندگی متنوع حرف می زنید؛ ولی برای من تمام این کلمات زیبا، مثل غذای لذیذی است که هرگز طعم آن را نچشیده ام. شما خیلی جوان و ساده اید.»

نینا: «زندگی شما عالی است!» تریگورین: «چه چیزش واقعا عالی است؟ من باید فورا بروم و بنویسم. معذرت می خواهم، نمی توانم پیش شما بمانم. به قول معروف شما انگشت روی نقطه ی حساس گذاشته اید. کم کم دارم دچار هیجان می شوم، حتی کمی هم ناراحت شده ام؛ ولی بگذارید ادامه بدهیم؛ از زندگی عالی و درخشان من صحبت کنیم... بسیار خوب، از کجا شروع کنیم؟»

وقتی یک نفر شب و روز جز به ماه به هیچ چیز دیگر فکر نکند، کم کم یک خیال ثابت، تمام زندگیش را دربرمی گیرد. من هم برای خودم یک ماه دارم، شب و روز گرفتار یک فکر ثابتم: این که باید بنویسم، باید بنویسم، باید... هنوز یک داستان را تمام نکرده دومی را شروع می کنم، بعد سومی را، چهارمی را، بدون وقفه می نویسم. با عجله پست می کنم، باز می نویسم، نمی توانم طور دیگری بنویسم. از شما می پرسم کجای این زندگی عالی و درخشان است؟ زندگی پوچی است!