کتاب دایناسورها

Dinosaurs
(عصر طلایی)
کد کتاب : 27470
شابک : 978-6006229348
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دایناسورها اثر عرفان خسروی

"دایناسورها" کتابی است به قلم "عرفان خسروی" که به عصر طلایی این حیوانات عظیم الجثه و شگفت انگیز می پردازد.
جدا از حقایق خیره کننده و جالب در مورد "دایناسورها"، در این کتاب خواننده با اهمیت تنوع زیستی، خطراتی که حیوانات را تهدید می کند و برخی از مسائلی که محیط زیست ما را به خطر می اندازد، آشنا خواهد شد. "عرفان خسروی" به عنوان کسی که سال هاست به کودکان و نوجوانان ایران درس زیست شناسی می دهد، کاملا با آنچه در کتاب های علمی ایرانی به آن ها آموخته می شود و هر آنچه که از قلم می افتد و به آن ها آموخته نمی شود، آشناست. او می داند که شاید بچه های این سرزمین مثل بسیاری از دیگر هم سن و سالان خود در سراسر جهان، چندان با کتاب ها، مستندها و موزه های تاریخ طبیعی آشنا نباشند اما دقیقا مثل کودکان سراسر جهان، آن ها نیز کنجکاو هستند و اگر منابع درستی در اختیار داشته باشند، به آموختن علاقه نشان می دهند. "عرفان خسروی" با علم به مطالب گفته شده و به جهت آشنایی با روش مطالعه و تفکر علمی دانش آموزان ایرانی، این کتاب را نوشته و هدف اصلی آن را در به فکر واداشتن خواننده، نتیجه گیری های علمی، مطالعه ی دیگر کتاب های علمی و آشنایی با روش تفکر و نتیجه گیری دانشمندان قرار داده است.
اطلاعات علمی این کتاب علاوه بر دقیق بودن، بسیار به روز است. "دایناسورها"، شامل داستان کشف جدیدترین بقایای به جا مانده از این موجودات اسرارآمیز، تصاویر رنگارنگی از آن ها و جدیدترین حقایق علمی است که از "دایناسورها" کشف شده و به جهان عرضه شده است.

کتاب دایناسورها

عرفان خسروی
عرفان خسروی متولد سال 1362، دیرینه شناس ایرانی می باشد.عرفان خسروی، دانشجوی دکتری جانورشناسی در دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۱ در تمام پی‌جویی‌های دایناسورها در ایران شرکت داشته است. خسروی از سال ۱۳۸۰ روزنامه‌نگاری علمی را در معتبرترین مجلات علمی ایران تجربه کرده است. او پیش از این، پنج کتاب دیگر درباره زیست‌شناسی، جانورشناسی و دیرینه‌شناسی (از جمله فرهنگ‌نامه دایناسورها با نشر طلایی) نوشته است.
قسمت هایی از کتاب دایناسورها (لذت متن)
اگر همین الان با هم به قاره ی آفریقا برویم ، در آنجا شیر و زرافه و گورخر و فیل و کرگدن می بینیم. البته نسل همه ی این جانوران عجیب و دوست داشتنی به خاطر کارهایی که آدم ها انجام داده اند، به زودی منقرض می شود ؛ کارهایی مثل قطع کردن درختان جنگل ، ریختن فاضلاب در رودخانه ها و شکار جانوران برای خوشگذرانی. دویست سال پیش لازم نبود برای دیدن شیرها به آفریقا سفر کنیم یا برای دیدن ببر به هندوستان برویم در همین ایران خودمان هم شیر وجود داشت هم ببر . اما به خاطر کارهایی مثل شکار ، نسل این جانوران در ایران منقرض شد حالا تصور کنید به جای دویست سال ، دویست میلیون سال به گذشته برگردیم به زمانی که دوره ی دایناسورها تازه داشت شروع می شد بیشتر دایناسورها تا ۶۵ میلیون سال پیش منقرض شدند . البته انقراض آنها تقصیر آدم ها نبود ؛ چون در آن زمان آدمی روی زمین وجود نداشت ، ولی ناراحت نباشید ! هنوز هم در زمین ما دایناسور هست و باید مراقب باشیم که آن ها منقرض نشوند . بیایید با هم قصه ی بعضی از این جانوران عجیب قدیمی را بخوانیم و ببینیم کدام دایناسورها روی زمین باقی مانده اند .