کتاب راهنمای کامل طراحی

Giovanni Civardi's Complete Guide to Drawing
کد کتاب : 27488
مترجم :
شابک : 978-9649980676
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای کامل طراحی اثر جیووانی سیواردی

این یک کتاب ضروری برای هر کسی است که نقاشی را یاد می‌گیرد یا می‌خواهد نقاشی خود را بهبود بخشد. سیواردی با شروع از اصول تکنیک های طراحی، توصیه های تخصصی در مورد طراحی پرتره، چهره لباس، دست و پا و مناظر ارائه می دهد و با بخشی در مورد اهمیت نور و سایه به پایان می رساند.
توصیه‌های فنی و نکات کاربردی سیواردی، همراه با نقاشی‌های برجسته‌اش، این را به منبعی ارزشمند برای هر هنرمندی تبدیل می‌کند. این راهنمای جامع شش کتاب از مجموعه موفق هنر طراحی را گرد هم می‌آورد: تکنیک‌های طراحی، طراحی پرتره، طراحی لباس، طراحی دست و پا، طراحی منظره و طراحی نور و سایه.
کتاب راهنمای کامل طراحی را مریم سعیدی ترجمه کرده است. این کتاب را نشر خانه ی هنرمندان منتشر کرده است.
در بخشی از کتاب آمده است:
" مداد از پرکاربردترین و در عین حال ارزان ترین و متنوع ترین ابزارهای طراحی به شمار می رود. علاوه بر مدادهای روکش چوبی قدیمی، انواع متنوعی از مدادها وجود دارد؛ گرافیت یا اتود (با نوکهای ظریف و ضخیم)، مدادهای شمعی، لیتوگرافی، حلال در آب، مدادهای تخت و صاف نجاری یا اتودهای میکرو) خیلی ظریف که در مداد نوکی استفاده می شود. گرافیت ها در مقیاس کاهشی از 9H (سخت ترین مغز مداد) تا H، و در یک مقیاس افزایشی از B تا 6B (نرم ترین مغز مداد) درجه بندی می شوند. مداد HB در درجه متوسط قرار دارند که به سخت هستند و نه نرم. مغز مدادهای سخت که مدادهای «تکنیکی» نامیده می شوند برای رسم خطوط کمرنگ، تمیز و یکدست در کار استفاده می شوند در حالی که مدادهای نرم که مدادهای «هنری» نامیده می شوند برای سطوح پررنگ در کار به کار می روند. سایه های خیلی تیره را می توان با اعمال فشار بیشتر بر مغز مداد یا ترسیم خطوط پیوسته و زاویه دار (هاشور ضربدری) ایجاد کرد. سایه روشن ها را می توان با نوک انگشت، یک تکه پنبه یا محوکن با هم ترکیب کرد"

کتاب راهنمای کامل طراحی

جیووانی سیواردی
جیووانی سیواردی (GIOVANNI CIVARDI) در سال 1947 در میلان متولد شد. وی در حالی که برای تبدیل شدن به یک مجسمه ساز، هنرمند پرتره و تصویرگر در مدرسه تحصیلات رایگان زندگی آکادمی دی در بررا آموزش می دید، در رشته پزشکی و جراحی نیز تحصیل کرد.
دسته بندی های کتاب راهنمای کامل طراحی