کتاب رساله الهی-سیاسی

Theological-Political Treatise
کد کتاب : 27517
مترجم :
شابک : 978-9643254629
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 510
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1670
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب رساله الهی-سیاسی اثر باروخ اسپینوزا

رساله الهی - سیاسی اسپینوزا که در سال 1970 نوشته شده است یکی از مهمترین آثار فلسفی اوایل دوره ی مدرن است. اسپنوزا فیلسوف مشهور هلندی است که اصالتی یهودی داشت. او یکی از بزرگترین خردگرایان و جبرگرایان قرن هفدهم میلادی است که تاثیر ژرف و گسترده ای بر ظهور عصر روشنگری در قرن هجدهم داشت.
در رساله ی الهی- سیاسی اسپینوزا به طور گسترده در مورد شرایط تاریخی ترکیب و انتقال کتاب مقدس بحث می کند و نشان می دهد که خطای نویسندگان و مفسران کتاب مقدس چیست. او استدلال می کند که تحقیق آزادانه نه تنها با امنیت و شکوفایی یک کشور سازگار است بلکه در واقع برای آنها ضروری است و این آزادی در یک کشور دموکراتیک و جمهوری که در آن افراد آزاد می مانند بهترین شکوفایی را دارد ، در حالی که سازمان های مذهبی تابع قدرت سکولار هستند. رساله وی تأثیر عمیقی بر تاریخ بعدی اندیشه سیاسی ، فلسفه "پنهانی" یا رادیکال روشنگری ، هرمنوتیک کتاب مقدس و انتقادات متنی به طور عام گذاشته است. در ابتدای کتاب نیز مقدمه ای که تلفیقی از مقدمه ی جاناتان ایسرائیل ، کرلی و نیز مترجم کتاب است وجود دارد. این کتاب توسط دکتر علی فردوسی ترجمه شده و سهامی انتشار آن را منتشر کرده است.
رساله ی الهی-سیاسی از نه فصل تشکیل شده است. از فصل های کتاب می توان به در نبوت، در انبیاء ، در معجزات، در شرح کتاب مقدس، در برگزینش عبریان و اینکه آیا ودیعه ی نبوت مختص آنان است و ... اشاره کرد.

کتاب رساله الهی-سیاسی

باروخ اسپینوزا
باروخ اسپینوزا (Baruch Spinoza) و بعدها معروف با نام بندیکت دِ اسپینوزا (زاده ۲۴ نوامبر ۱۶۳۲ – درگذشته ۲۱ فوریه ۱۶۷۷) فیلسوف مشهور هلندی با اصالت یهودیِ سفاردیِ پرتغالی بود. وی یکی از بزرگ‌ترین خردگرایان و جبرگرایان فلسفه قرن هفدهم و زمینه‌ساز ظهور نقد مذهبی و همچنین عصر روشنگری در قرن هجدهم به‌شمار می‌رود. اسپینوزا به واسطهٔ نگارش مهم‌ترین اثرش، اخلاقیات، که پس از مرگ او به چاپ رسید و در آن دوگانه‌انگاری دکارتی را به چالش می‌کشد، یکی از مهم‌ترین ...