کتاب فرش ایران را بشناسیم

Iranian Carpet
کد کتاب : 27570
شابک : 978-9643914028
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب فرش ایران را بشناسیم اثر احمد دانشگر

در این کتاب سخن از فرش به میان آمده است. فرش کلمه ای است عربی، به معنی گستردن و گستردنی که قالی و گلیم و مانند آن را شامل می شود.
قالی از کلمه ی ترکی «قالین» گرفته شده و نامی است برای فرش پرزدار که با نخ پنبه، ابریشم و پشم به رنگ ها و نقش های مختلف بافته می شود.
فرش با سابقه ی تاریخی طولانی اش، نمونه ی خوبی است در نشان دادن ذوق و سلیقه ی مردمان شریفی که در جوامع ایلیاتی و عشایری و شهری با سرانگشتان هنرمند خود تار و پود از پشم های رنگین را درهم می تنند تا با بافتن فرشی، هنر خویش را به نمایش بگذارند و گذران زندگی کنند. کدام صنعت و فن را می توان یافت که در زمان های مختلف، با وسیله ای این چنین ساده و بدون هیچ وابستگی پایدار بماند و اصالت و فرهنگ خویش را حفظ کند. کدام هنر را می توان شناخت که با مشتی تار و پود از مواد اولیه ی ارزان قیمت داخلی شکل بگیرد و زندگی یابد تا سرمایه ی زندگی مردمان بی ادعایی شود که از این راه امرار معاش می کنند.

کتاب فرش ایران را بشناسیم

احمد دانشگر
آقای احمد دانشگر فرزند مرحوم حاج محمد حسین دانشگر به سال 1312 شمسی در دزفول به دنیا آمده و تحصیلات خود را در خراسان و سپس دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب و محضر استادان گرانقدر چون بدیع الزما ن فروزانفرو محمد فرزان انجام داده است.ایشان علاوه بر پژوهشهای ادبی عرفانی در رشته مورد علاقه خو فرشبافی ، این میراث ارجمند مردم مشرق زمین که مشحون از صفا و ایثار و عرفان و عشق و عرفان می باشد به گونهای دامنه دار تحقیق کرده است.ایشان نتیجه این تحقیقا ت همه جانبه را طی مقالات متعدد در رسانه ها و سخ...