کتاب گل بلور و خورشید

Gol-e Blour va Khorshid
کد کتاب : 27581
شابک : 978-9644324758
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 28
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گل بلور و خورشید اثر فریده فرجام

پس از اینکه شب شش ماه تمام در آسمان قطب شمال ماند، خوابش گرفت و همراه با ماه و ستاره ها یکی یکی رفتند. خورشید هم از سرزمینهای دور و دشتهای سبز گذشت و به قطب شمال رسید و آنگاه روز شد. نور نارنجی خورشید بر روی یخها و برفها پاشیده شد و رنگین کمان، مثل هفت نوار ابریشمی هفت رنگ، در هوا پدیدار شد. پس از اینکه در زیر تابش خورشید، پنجه های یخها از هم باز شدند، ساقه ای از قندیلهای یخ آرام آرام سر برآورد و خورشید پس از سفر هزاران ساله خود و دیدن انواع گلهای رنگارنگ، چشم به رویش گل بلور دوخت.
در این کتاب، داستان زندگی گل بلور و فرزندانش، قطره های شبنم که صبحها روی گلبرگ گلها می نشینند، به همراه تصاویر زیبا ارائه شده است.

کتاب گل بلور و خورشید

فریده فرجام
فریده فرجام (۲۲ دی ۱۳۱۷، تهران)، نویسنده کودکان، نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده و شاعر بزرگسالان اهل ایران است. او نخستین زن نمایش‌نامه‌نویس ایرانی است که در دهه ۱۳۳۰ خورشیدی نمایش‌نامه نوشته است.فریده فرجام در ۲۲ دی ۱۳۱۷ در تهران به دنیا آمد. دوران دبستان را در زادگاهش گذرانید و تحصیلات دبیرستانی را نیز در تهران و پاریس به پایان رسانید. هنگامی که به ایران بازگشت، به نوشتن داستان‌های کوتاه پرداخت و آن‌ها را بین سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۵، در مجله‌های فردوسی، خ...