کتاب سیاست شادکامی

The Politics of Happiness
آنچه حکومت میتواند از تحقیقات جدید در باب بهروزی بیاموزد
کد کتاب : 25748
مترجم :
شابک : 978-6004900584
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 383
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

سیاست شادکامی
The Politics of Happiness
آنچه حکومت میتواند از تحقیقات جدید در باب بهروزی بیاموزد
کد کتاب : 27708
مترجم :
شابک : 978-9647763011
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 356
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیاست شادکامی اثر درک باک

کتاب "سیاست شادکامی" نوشته ی "درک باک" ، رئیس پیشین دانشگاه هاروارد است. کتاب در مورد چگونگی استفاده ی دولت ها از داده های تحقیقاتی بحث می کند که به سرعت در حال رشد است و در انواع زمینه های سیاسی برای افزایش بهزیستی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندانشان تاثیر گذار است. در کتاب "سیاست شادکامی" گفته می شود که طی چهل سال گذشته ، هزاران مطالعه در مورد موضوع خوشبختی انجام شده است. برخی از آن ها سطح شادی یا نارضایتی مرتبط با فعالیت های روزمره معمولی ، مانند کار ، دیدن دوستان یا انجام کارهای خانگی را بررسی کرده اند. برخی دیگر سعی کرده اند تا میزان درآمد ، خانواده ، مذهب و سایر عوامل را با رضایت مردم از زندگی خود مرتبط بدانند. همچنین سازمان گالوپ انجام تحقیقات جهانی درباره ی خوشبختی را آغاز کرده است و چندین کشور در صدد انتشار گزارش های دوره ای در مورد رشد یا کاهش شادی در بین مردم خود هستند.این موضوع به حدی مهم است که یک کشور کوچک مانند بوتان ، "شادی ملی" را هدف اصلی سیاست داخلی کشور خود قرار داده است.
اما چگونه تحقیقات درباره شادی می تواند بر سیاست دولت در ایالات متحده و دیگر کشور ها تأثیر بگذارد؟ "درک باک" ، ابتدا یافته های اصلی پژوهشگران در حوزه ی شادکامی را تشریح می کند، او می داند که نتایج به چه میزان قابل اعتماد است و آیا شایسته است در تدوین سیاست های دولت مورد توجه قرار گیرند یا خیر.همچنین با دانشی که دارد ، نقاط قوت و ضعف تحقیقات در رابطه با شادکامی را در زمینه های کاربردهای سیاسی برای رشد اقتصادی ، برابری ، بازنشستگی ، بیکاری ، مراقبت های بهداشتی ، بهداشت روانی ، برنامه های خانوادگی ، آموزش و کیفیت و در سایر موضوعات جستجو می کند. وی در نهایت توضیح می دهد که چگونه سیاست دولت می تواند رضایت بیشتری را برای همگان ایجاد کند.

کتاب سیاست شادکامی

درک باک
درک کورتیس باک متولد 22 مارس 1930 یک حقوقدان و آموزگار آمریکایی و رئیس سابق دانشگاه هاروارد است.باک در براین ماور پنسیلوانیا متولد شد. به دنبال طلاق والدینش چندین بار نقل مکان کرد ، در نهایت به لس آنجلس رفت و در آنجا بخش اعظم کودکی خود را گذراند. وی فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد (لیسانس 1951) ، دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد ( 1954) ، دانشگاه جورج واشنگتن (فوق لیسانس 1958) می باشد.
نکوداشت های کتاب سیاست شادکامی
Delving into the burgeoning field of happiness research, former president of Harvard University Bok (The State of the Nation) sifts through scientific studies on how societal well-being indications can and should be used to shape social and political policy. . . . Bok's arguments on how good government, access to education, and adequate child care make for a pleasanter society are incontrovertible, and he initiates an important, jargon-free discussion of American public policy, especially when its aims contradict or diminish the public weal.
باک، رئیس سابق دانشگاه هاروارد با ورود به زمینه در حال رشد تحقیقات شادی ، مطالعات علمی را در مورد چگونگی استفاده از نشانه های بهزیستی در جامعه برای شکل دادن به سیاست های اجتماعی و سیاسی بررسی می کند. . . . استدلال های باک در مورد چگونگی ایجاد دولت خوب ، دسترسی به آموزش و مراقبت کافی از کودک برای یک جامعه دلپذیر غیرقابل انکار است؛ او بحث مهم و عاری از اصطلاحات تخصصی راجع به سیاست عمومی آمریکا را به ویژه هنگامی که اهدافش در تضاد یا تضعیف کننده ی عموم مردم است، آغاز می کند.
Publisher Weekly

قسمت هایی از کتاب سیاست شادکامی (لذت متن)
در سال های اخیر، درمان ناقص دردهای مزمن موجب افزایش خشم از سوی بیماران و بستگانشان شده است. درنتیجه، خیلی از ایالت ها قانونی تصویب کرده اند که صراحتا اعلام می کند مقررات مواد مخدر در نظر ندارد که مانع استفاده پزشکی از مواد افیونی به توسط پزشکان شود. اداره مبارزه با مواد مخدر فدرال احکامی به همان مضمون صادر کرده است. حتی از این مهم تر، آژانس خصوصی ای که بیمارستان ها را مورد تائید قرار می دهد دربردارنده رهنمودهایی است که نهادهای تحت کنترل خود را ملزم می کند تا انعطاف پذیری خود را نسبت به تعدادی از اقداماتی نشان دهند که غرضشان این است که استفاده درست از روش های موثر برای تسکین درد را تضمین کنند. نشانه دیگر دغدغه فزاینده نسبت به درد غیرضرور موفقیت دو اقدام مدنی است که از سوی خانواده های بیمارانی صورت گرفت که پیگیر آسیب های ناشی از درمان ناقص دردهای وخیم بودند. پیش از این دادخواهی ها، اگر پزشکان کار چندانی برای تسکین رنج کشیدن بیمار نکرده بودند چیزی برای ترسیدن نداشتند اما اگر متهم به تجویز غیرمجاز مواد افیونی می شدند با احتمال ترسناک مجازات های شدید و روندهای قانونی کشدار روبه رو می شدند. نتیجه قابل پیش بینی درمان ناقص گسترده بود. اکنون، با وجود احتمال دادخواهی ها و مشکلات مربوط به مجوز اگر آنها درد را ناقص درمان کنند، پزشکان و سایر تامین کنندگان برای تسکین کامل چنین رنج هایی قاعدتا مراقبت بیشتری به عمل می آورند.