کتاب درون کادر

Within the Frame: The Journey of Photographic Vision
مسیر دست یابی به دید عکاسانه
  • 15 % تخفیف
    390,000 | 331,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: کتاب آبان کتاب آبان
    نویسنده: دیوید دوشمین
کد کتاب : 27728
مترجم : احسان مجیدی
شابک : 978-6006413396
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درون کادر اثر دیوید دوشمین


"درون کادر" به قلم "دیوید دوشمین" یکی از جالب ترین کتاب های عکاسی خواهد بود که شما خواهید خواند. اگر کارهای این نویسنده و هنرمند خلاق را دنبال کرده باشید، رویکرد او و قلب و روح او را در تصاویری که ایجاد می کند، خواهید دید. "درون کادر" ادامه دهنده ی آن تصاویر و قلب و روح است.

کتاب های عکاسی غالبا بسیار فنی هستند و از نظر استفاده توسط مخاطب علاقه مند غیرمتخصص، کاربرد خاصی ندارند. یا بیش از حد ساده و تکراری هستند، یا در زمره ی کارهای هنری به شدت حرفه ای هستند که باعث می شود خواننده حس خوبی به خودش و کاری که انجام می دهد پیدا نکند.
"درون کادر" به قلم "دیوید دوشمین" نگاهی عمیق، فراتر از تکنیک و ترکیب بندی است و به عبارتی عکاسی انسان وار و نگاهی به عکاس و سوژه های اوست. مجلد پیش رو کمی بر روی عکاسی در سفر متمرکز شده است ، اما در واقع نگاهی به اشتیاق ، استعداد و الهام دارد.

نکات کاربردی زیادی وجود دارد که به خوبی منتقل می شوند؛ علی الخصوص مطالب پیرامون لایه بندی ها و بحث معمول درباره ی اشکال و رنگ ها و کنتراست ها. با این حال ، نویسنده فروتنانه و به دور از تکلف ، با نگارشی راحت و دوستانه می نویسد. عکس ها به طور کلی عالی هستند (حتی اگر برخی از سبک های نویسنده برای مخاطب تازگی داشته باشند).
شاید بهترین راه برای توصیف کتاب "درون کادر" به قلم "دیوید دوشمین"، "الهام بخش" باشد؛ او به هیچ وجه نمی گوید که همچون خود او شلیک کنید، بلکه به شما الهام می دهد که همچون خودتان شلیک نمایید.

کتاب درون کادر

قسمت هایی از کتاب درون کادر (لذت متن)
«درون کادر» کتابی است که درباره موضوعات مرتبط با چگونگی خلق کردن عکس هایی ماندگار صحبت می کند. در این کتاب، به همراه مسافری با تجربه و مشاهده گری زیرک که جهان و مردمش را به خوبی درک می کند و بر دوربین نیز تسلط دارد، به تمام جهان سفر می کنید. وی به شما ابزار و اطلاعاتی می دهد تا با آن ها به این باور برسید که دوربین عکاسی، که دستگاهی بیش نیست، در امتداد ذهن و قلب انسان واقع می شود و بخشی از هستی آن می گردد. بنابراین نقشه ای در دستتان می گذارد؛ نقشه ای که شما را در مسیر خود قرار می دهد.