کتاب نامه به یک کشیش

Letter to a Priest
کد کتاب : 27830
مترجم :
شابک : 978-9647763127
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 201
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه به یک کشیش اثر سیمون وی

سخت است کتابی را دوست نداشته باشید که با ایده ی یک وضعیت روحی دردناک شروع می شود و نویسنده دوست دارد آن را نه کمتر دردناک، بلکه واضح تر نشان دهد. هر دردی که در جایی روشن باشد، دردی قابل قبول است. به سختی می توان از کتابی پر از کلیشه های مذهبی مانند خدای بی رحم اسرائیل، بت پرستی یهودیان و آرزوی قابل ستایش مقایسه ی ادیانی که اصلا قابل مقایسه نیستند، عبور کرد. "سیمون وی" در "نامه به یک کشیش"، مسیحیت را که از نظر او در محوریت اعتقادات است، با سایر ادیان مقایسه می کند. در عوض تمرکز وی بر روی شیوه هاست و انواع موازی با آموزه های مسیحی را پیدا می کند که بر چنین محوریتی نیستند. این امر همچنین با فلسفه گرایی "سیمون وی" ترکیب می شود و منجر به ادعاهایی پیرامون مسیح، تثلیث، فلاسفه ی بزرگ و... می شود. نویسنده به دنبال شباهت هایی در ادیان، با بهترین نیت است، و باید اعتراف کرد که وی آن قدر هوشمند است که در همه جا شباهت هایی پیدا کند.
او در "نامه به یک کشیش" استدلال می کند که نجات یافته باید کسانی باشند که واقعا نیکوکار هستند، نه کسانی که به چیزهای درست اعتقاد دارند؛ که جزم ها نباید تأیید شوند، بلکه باید مورد مراقبه قرار گیرند؛ این معجزه باید فقط در مورد اخلاق به کار رود، نه در مورد عجایب جسمانی. که این ایده که خدا در جستجوی انسان است به طرز غیرقابل توصیفی زیبا و عمیق است و انحطاط به محض این که با ایده ی رفتن انسان در جستجوی خدا جایگزین شود، به تصویر کشیده می شود.

کتاب نامه به یک کشیش

سیمون وی
سیمون وی فیلسوف، عارف مسیحی و فعال اجتماعی فرانسوی بود.در اواخر سنین نوجوانی به جنبش‌های کارگری پیوست و نویسندهٔ پارچه‌نوشته‌هایی بود که در تظاهرات دفاع از حقوق کارگران حمل می‌شد. در این ایام، او یک مارکسیست، صلح طلب و عضو سندیکا بود. در همان ایام که به تدریس اشتغال داشت مقالاتی دربارهٔ مسایل اجتماعی و اقتصادی در نشریهٔ سندیکا می‌نوشت. در مقالهٔ آزادی و بیداد و چند مقالهٔ کوتاه دیگر بود که افکار رایج مارکسیستی را به نقد کشید و بدبینی‌اش را نسبت به محدودیت‌ها...
نکوداشت های کتاب نامه به یک کشیش
Here was a woman who tried to piece together a personal moral code from all the best bits of the great faiths, but who rejected any hope of knowledge of God.
زنی بود که سعی کرد تکه های یک کد اخلاقی شخصی را از بهترین اجزای ادیان بزرگ کنار هم بگذارد، اما هر گونه امید به شناخت خدا را رد کرد.
 Independent Independent

قسمت هایی از کتاب نامه به یک کشیش (لذت متن)
حاشا و کلا که من تفکر در باب این مسائل را یک بازی تلقی کنم. این تفکر نه تنها با توجه به اینکه نجات ابدی خود انسان در معرض خطر است اهمیت حیاتی دارد، بلکه، افزون بر این، واجد اهمیتی است که به عقیده من، از اهمیت نجات خود من بمراتب پیشی می گیرد. مسأله مرگ و زندگی در مقایسه با این تفکر یک بازی است.

ن نوعی تعلیق حکم را در باب همه افکار، هرچه باشند، بدون استثنا فضیلت تواضع در قلمرو عقل تلقی می کنم.