کتاب به سلامتی خانم ها

Short stories
صد داستان و طنز کوتاه (ترجمه نشده)
کد کتاب : 2796
مترجم :

شابک : 978-6226934411
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب به سلامتی خانم ها اثر آنتون چخوف

آنتون چخوف نمایشنامه نویس و داستان کوتاه نویس روس است که او را جزو بزرگترین داستان کوتاه نویسان تاریخ میدانند. او در طول زندگی خود بیش از 500 داستان کوتاه ، یک رمان و هفت نمایشنامه ی کامل چند پرده ای نوشته است.

به سلامتی خانم ها منتخبی از 100 داستان کوتاه و طنز این نویسنده ی روس است که توسط حمیدرضا آتش برآب و بابک شهاب انتخاب و ترجمه شده است. برخی از داستان ها همانطور که مترجمان در مقدمه به آن اشاره می کنند پیش از این نیز در ایران ترجمه شده بوده است و بیشتر این داستان ها تا کنون هرگز ترجمه نشده بودند. و این مجموعه از داستان های طنز کوتاه چخوف تا داستان های خیلی خیلی کوتاه او را_ برای مثال داستانی که تنها در حد یک جمله است- در بر می گیرد. همانطور که مترجمین خود بیان کرده اند این کتاب از روی آخرین مجموعه ی آثار چخوف که منتشر شده است ترجمه است. چرا که هنوز هم که هنوز است داستان یا مقاله ای جدید در روسیه از چخوف پیدا می شود که پیش از این کسی از وجودش خبر نداشت چرا که چخوف آن را با نام های مستعار گوناگونی امضا کرده بود.

مهارت چخوف در داستان نویسی بدان حد بوده است که تولستوی مغرور خطاب به او نوشته است: "نمیدانم چرا وقتی چیزی از تو می خوانم، دلم می خواهد دوباره آن را بخوانم."

کتاب به سلامتی خانم ها

آنتون چخوف
آنتون پاولوویچ چخوف، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند.چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت. او در همین سال ها مجله...
قسمت هایی از کتاب به سلامتی خانم ها (لذت متن)
ساس را بگیرید و به او توضیح بدهید که از نظر مواد ازت دار و چربی، غذای گیاهی هیچ دست کمی از غذای حیوانی ندارد و دوستانه به او توصیه کنید رژیم غذاییش را تغییر دهد. اگر آخرین دستاوردهای علمی نیز تاثیری روی او نگذاشتند، برای تان تنها این راه می ماند که انگشت تان را بلند کنید و فریاد بزنید: «پس بمون تو جهل خودت بپوس، ای خون خوار پست!» و سپس او را رها کنید. دیر یا زود عدالت بر ظلم چیره خواهد شد.

فیلسوفی آورده است اگر پستچی ها می دانستند چقدر نابخردی و یاوه در کیف هایشان جابجا میکنند با این سرعت نمی دویدند. واقعا هم همین طور است گاهی پستچی نفس نفس زنان پنج طبقه را درمی نوردند تنها برای اینکه جمله ای را به دست گیرنده برسانند.

حتی برا این که به خاک سیاه بشینم، لباس سفید ندارم