کتاب اعاده اعتبار به اندیشه دینی

Al-Fikr Al-Islami
فتگوی بلند هاشم صالح و محمد ارکون
کد کتاب : 27979
مترجم :
شابک : 978-9647763936
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب اعاده اعتبار به اندیشه دینی اثر محمد آرگون

معرفت شناسان برجسته غربی کمتر درباره دین بحث می‌کنند؛ اما در برخی کشورهای اسلامی، هرچند دین جایگاه فربهی یافته، تمرکز بیشتر بر جنبه اعتقادی دین و کمتر بر جنبه عقلانی و معرفتی آن است. این وضعیت باعث شده که دین به‌وفور در جایگاه مناسب خود قرار نگیرد و احتیاج به کوشش‌هایی باشد تا اعتبارمعهود خود را بازیابد.

در کتاب حاضر، نویسنده تلاش می‌کند تا با تاکید بر جنبه معرفت‌شناسانه دین، این جنبه از دین که بر اثر موج سکولاریسم در غرب آسیب دیده است، تصحیح و تعدیل کند. این کتاب شامل مصاحبه‌های مفصلی است که در سه بخش مختلف، به نام‌های "پرسش از روش‌ها"، "مشکل فلسفه و علوم انسانی" و "در باب فلسفه سیاسی" به چاپ رسیده است.

کتاب اعاده اعتبار به اندیشه دینی

محمد آرگون
محمد ارکون(Mohammed Arkoun)) (زادهٔ ۱ فوریه ۱۹۲۸ در بنی ینی – درگذشتهٔ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰ در پاریس) از بزرگترین اسلام‌شناسان فرانسه و استاد ممتاز دانشگاه سوربن و از اندیشمندان اسلامی بود. او از طرفداران نوین‌گرایی و انسان‌گرایی اسلامی بود. وی خود را ناقد رادیکالِ سنت اسلامی، ایدئولوژی اسلامی و گفتارِ خاورشناختی سنتی تعریف می‌کرد.طرح فکری او در رویکرد به اسلام که عبارت بود از تاریخ‌مند دیدن همهٔ متن‌ها و گفتارها و نهادن همهٔ رخدادها در سیاق تاریخی و واسازی دوگا...
دسته بندی های کتاب اعاده اعتبار به اندیشه دینی