کتاب خیابان و عشق

selected poem
عاشقانه های مارگرت اتوود
کد کتاب : 2809
مترجم :

شابک : 9786006792316
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 58
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب خیابان و عشق اثر مارگارت آتوود

اتوود به عنوان یک رمان نویس بزرگ به زبان انگلیسی، یازده جلد شعر نیز سروده است.
خوشبختانه اشعار او خودشان را معرفی می کنند، و تعدادی از آنها به طور مطلق شگفتی آور هستند. "پیش از دوزیستی" ، "خواندن روزنامه ها خطرناک است" ، "بیشتر و بیشتر" ، "جنگ 1837 به صورت گذشته نگری" ، "سه شیء میز " ، "آنها بیرون غذا می خورند" و چند شعر بدون عنوان از مجموعه قدرت، برخی از شعرهای او هستند. رشد جاه طلبی و اعتماد به نفس آتوود در طول این مجموعه مشهود است – در آغاز، او از یک عاشق حواس پرت، ناراضی و حتی تحقیرکننده شروع می کند، اما به تدریج اشعار او در مورد تجربیات روزانه اش کمتر و کمتر می شوند و بیشتر به سمت دنیاهای سیاست جنسیتی، حفاظت از طبیعت و ادبیات کلاسیک می روند. در «تو خوشحالی» شخصیت اسطوره ای سیرس به جای او صحبت می کند، و با وترد شدن ادیسه به جزیره خود، از تنهایی اجباری خود بیرون می آید. در این بخش، احساسات آتوود در مورد تاریخ، سرنوشت بی رحم، امتناع ما از اعتراف به عدم توانایی خود در کنترل خواسته ها مطرح می شود.

کتاب خیابان و عشق

مارگارت آتوود
مارگارت آتوود در ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا زاده شد. او کودکی خود را در جنگل های شمال کبک در کنار پدرش که یک گیاه شناس بود، گذارند. تجربه ی این نوع زندگی در دوران کودکی، بعدها در آثار آتوود در به کارگیری تعبیرهایی از دنیای جانوران و طبیعت نمود یافت.او تاکنون بیش از ۳۰ کتاب شامل رمان، داستان های کوتاه، شعر و نقد ادبی، تاریخ اجتماعی و کتاب های کودکان را به تألیف رسانده است. آثار او ریشه در رئالیسم سنتی دارند و در نوشته هایش از زن به عنوان شخصیت اصلی استفاده می کند. آتوود در داستان هایش واقعیت های ...
نکوداشت های کتاب خیابان و عشق
اشعار او کاملا اعجاب آور است. در تمام کارهای او ترکیبی از قدرت و مبارزه وجود دارد، که به خواننده احساس می کند که می تواند از هر چیزی عبور کند.
Goodreads Review

حیرت انگیز است که کلمات با چه کیفیتی توسط او به کار می روند. شعر او کاملا قابل درک است، ولی به هیچ وجه ساده نیست.
Goodreads Review

قسمت هایی از کتاب خیابان و عشق (لذت متن)