کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 4

History of Iran
کد کتاب : 28121
شابک : 978-9645064271
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 903
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 4 اثر یحیی آریا بخشایش

هجوم ستم‌آمیز کشورهای استعمارگر به ایران یک رخداد دردناک و پیچیده است که تقریبا تمام ما با آن آشنا هستیم. اما ممکن است در هیچ دوره‌ای، مانند عصر قاجاریه، نیروهای مخرب و ویرانگر این پدیده سیاسی ترسناک را به این اندازه آشکار نکرده باشند. در این مدت، با ظهور و گسترش انجمن‌های فراماسونی در کشور، که موفق به جذب اکثریت تحصیلکرده‌ها و روشنفکران ایران شدند، استعمار جدید و پیشرفته وارد مراحل جدیدی شد.

شخصیت‌های سیاسی نمایشی به نظر می‌آمدند که ایرانی معتقد به آنان بودند. اما به تدریج، ارکان سیاسی کشور به گونه‌ای به این بیماری فاسد مبتلا شدند که نهایتا نظام سیاسی به خدمت رسانی اهداف و مطامع استعمارگران درآمد و مسئولین حکومتی کشور مأمور و مسئولی شدند که اهداف و خواسته‌های استعمارگران را برآورده سازند. در پایان، با ظهور سلسله پهلوی، نهایتا نیروهای بیگانه و خارجی به دلخواه خود شاهی را بر تخت گذاشتند و سپس با تصمیم خود شاه را برکنار کردند.

به عنوان عجیب و نامه‌آوری که باشد، تاکنون تحقیقات مستندی در زمینه نحوه شکل‌گیری و استمرار مجالس فراماسونی در ایران صورت نگرفته بود. این مجموعه اثر "تاریخ آغازین فراماسونری در ایران" به عنوان اولین اثری به شمار می‌آید که وارد این دامنه مهم می‌شود و اسناد ماسونی اعضای اولیه "فراموشخانه" کشور را بررسی می‌کند.

کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 4

یحیی آریا بخشایش
یحیی آریا بخشایش نویسنده ی معاصر ایرانی متولد سال 1352 می باشد.
دسته بندی های کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 4