کتاب سمبول های بنیادین

Symbols of Sacred Science
  • 130,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: حکمت حکمت
    نویسنده:
کد کتاب : 28231
مترجم :
شابک : 978-9642441044
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 656
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سمبول های بنیادین اثر رنه گنون

در کتاب «سمبول های بنیادین»، رنه گنون، استاد تجربیات دقیق و حتی "ریاضی" متافیزیکی ، خود را به عنوان یک مفسر کامل اسطوره و نماد نیز نشان می دهد که از بسیاری جهات از میرچیا الیاده برتر است و شاید فقط با دوست محترمش آناندا قابل مقایسه باشد. این متن فوق العاده از معانی کیهان شناسی نمادهای ریشه ای که تحت عناوین کلی سازماندهی شده است پرده برمی‌دارد: مرکز جهان ، تجلی حلقوی ، سلاح های نمادین ، نمادگرایی محوری ، نمادگرایی ساختمان ، و نمادگرایی قلب. نمادهای علم مقدس بسیار فراتر از یک فهرست ساده از اسطوره ها و نمادهای بسیاری از سنت ها ، پایه و اساس یک نماد شناسی باطنی جهانی را پایه ریزی می کند. در این اثر ، گنون وحدت بنیادی را در تمام فرهنگ ها و اعصار در تصاویری نشان می دهد که مطلق خود را در خود مکاشفه کیهانی خود می پوشانند.


رنه گنون (1886–1951) یکی از بزرگترین اشخاص قرن بیستم بود که نقد وی بر جهان مدرن در برابر شن های در حال تغییر مد فکری سریع ایستاده است. نوشته های وسیع او ، که اکنون سرانجام به زبان انگلیسی در دسترس است ، گنجینه ای بی واسطه برای سالک مدرن است: در حالی که اشاره بی وقفه به حکمت دائمی یافت شده در فرهنگ های گذشته از شامیانیسم تا هندی و چینی ، هلنی و یهودی ، مسیحی و اسلامی ، و از جمله کیمیاگری ، هرمتیسم و دیگر جریانات باطنی ، خواننده را نیز به عمیق ترین سطح عمل دینی هدایت می کنند و بر لزوم وابستگی به یک سنت آشکار تاکید می کنند.

کتاب سمبول های بنیادین

رنه گنون
رنه گنون (René Guénon) یا شیخ عبدالواحد یحیی محقق و متفکر تاثیر گذار در زمینه متافیزیک که نوشته های او در زمینه های علم مقدس، و مطالعات سنتی بر نماد شناسی و بیعت است.در ۱۵ نوامبر ۱۸۸۶ در شهر بلوئا در ۱۶۰ کیلومتری پاریس به دنیا آمد. پدرش معمار بود. تحصیلات اولیه را در زادگاهش سپری کرد. در ۱۹۰۴ به پاریس رفت و به مطالعه در حوزه ریاضیات و سپس فلسفه پرداخت. در جوانی جذب چندین انجمن نهان‌گرا شد و با کسانی چون لئون شامپرنو آشنا شد که با تصوف و عرفان اسلامی آشنایی داشت.گنون پس از آ...