کتاب قضیه گودل

Godel's Proof
کد کتاب : 28242
مترجم :
شابک : 978-9644486210
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قضیه گودل اثر مجموعه ی نویسندگان

در سال 1931 کورت گودل مقاله اساسی خود را منتشر کرد ، "در مورد گزاره های غیرقابل تصمیم گیری و سیستم های مرتبط" این مقاله انقلابی فرضیه های اساسی خاصی را که اساس تحقیقات زیادی در ریاضیات و منطق است ، به چالش کشید. گودل در سال 1951 هنگامی که اولین جایزه آلبرت انیشتین را برای موفقیت در علوم طبیعی دریافت کرد - شاید بالاترین جایزه در نوع خود در ایالات متحده ، به رسمیت شناخته شد. کمیته جایزه کار وی را در منطق ریاضی به عنوان "یکی از بزرگترین کمک ها به علوم در چند وقت اخیر" توصیف کرد.

با این حال ، تعداد کمی از ریاضیدانان آن زمان کار او را درک کردند. ارنست ناگل و جیمز نیومن در مورد ایده های اصلی و مفاهیم گسترده کشف گودل توضیحی قابل خواندن و در دسترس برای دانشمندان و غیر متخصصان ارائه می دهند. این فرصت را به هر فرد تحصیل کرده و دارای ذوق منطق و فلسفه برای درک موضوعی که قبلا دشوار و غیرقابل دسترسی بود ارائه می دهد.

انتشارات دانشگاه نیویورک مفتخر است که این نسخه ویژه یکی از کتابهای پرفروش خود را منتشر کند. این کتاب با مقدمه جدید داگلاس آر. هافستادتر ، دانشجویان ، دانشمندان و متخصصان رشته های ریاضیات ، علوم کامپیوتر ، منطق و فلسفه و علوم را به خود جلب خواهد کرد.

کتاب قضیه گودل

نکوداشت های کتاب قضیه گودل
"A little masterpiece of exegesis
یک شاهکار کوچک
Nature

An excellent nontechnical account of the substance of Gödel's celebrated paper.
یک گزارش عالی از مقاله مشهور گودل.
American Mathematical Society

قسمت هایی از کتاب قضیه گودل (لذت متن)