کتاب زنان در ایران باستان

Women in Ancient Persia, 559-331 BC
کد کتاب : 28252
مترجم :
شابک : 978-9642911301
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

زنان هخامنشی
Women in Ancient Persia, 559-331 BC
کد کتاب : 35942
مترجم :
شابک : 978-9647100335
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 273
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زنان در ایران باستان اثر ماریا بروسیوس

بهره‌برداری‌های خشایارشا معروف است، اما ایرداباما، یک زمین‌دار موفق که تجارت شراب و غلات خود را کنترل می‌کرد، چطور؟ یا ملکه بی رحم پارایاتیس که دشمن خود را پس از یک بازی تاس به قتل رساند؟ این کتاب با نگرش به موضوع از منظر شرق نزدیک و بررسی مجدد کامل منابع یونانی، اولین کتابی است که تصویر جذاب زنان و اهمیت اقتصادی و سیاسی آنها را در امپراتوری ایران آشکار می کند.

پژوهشگر معروف انگلیسی، ماریا بروسیوس، «زنان در ایران باستان» نام اثر مستند و تازه‌ای را منتشر کرده است. وی پیش از این نیز آثار دیگری در زمینه‌ی ایران باستان منتشر نموده است. در این اثر، نویسنده به‌طور همزمان با استناد به منابع مکتوب و منتشرشده، به آثاری که از کاوش‌های اخیر باستان‌شناسی بدست‌آمده‌اند، به‌عنوان مثال الواحی که در تخت جمشید کشف شده‌اند، اشاره دارد که تاکنون در هیچ منبع دیگری مورد استفاده قرار نگرفته بوده است.

کتاب زنان در ایران باستان

نکوداشت های کتاب زنان در ایران باستان
Brosius's discussion of the roles played by women of all classes...in the public economy of the empire is a major contribution not only to the study of women in antiquity but to ancient economic history as well.
بحث بروسیوس در مورد نقش هایی که زنان از همه طبقات بازی می کنند... در اقتصاد عمومی امپراتوری سهم عمده ای نه تنها در مطالعه زنان در دوران باستان، بلکه در تاریخ اقتصادی باستان نیز دارد.
American Historical Review

..it can be used as a convenient source book from which others can derive generalizations from studying the sources that she has discussed
.. می توان از آن به عنوان یک کتاب منبع مناسب استفاده کرد که دیگران می توانند از مطالعه منابعی که او بحث کرده است، تعمیماتی را استخراج کنند.
History

قسمت هایی از کتاب زنان در ایران باستان (لذت متن)