کتاب عصر روشنگری

The Enlightenment
  • 15 % تخفیف
    140,000 | 119,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 28279
مترجم :
شابک : 978-9643114121
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عصر روشنگری اثر جان دان

عصر روشنگری یک جنبش فکری و فلسفی بود که در قرن 17 و 18 با تأثیرات و تأثیرات جهانی بر اروپا تسلط یافت. ددوره روشنگری شامل طیفی از ایده ها بود که بر ارزش سعادت انسان، جستجوی دانش به دست آمده از طریق عقل و شواهد حواس و آرمان هایی مانند قانون طبیعی، آزادی، پیشرفت، مدارا، برادری، حکومت مشروطه و جدایی کلیسا و دولت.
پیش از روشنگری انقلاب علمی و کار فرانسیس بیکن، جان لاک و دیگران بود. برخی آغاز روشنگری را به انتشار گفتار رنه دکارت در مورد روش در سال 1637 برمی‌دارند که عبارت معروف او، «من فکر می‌کنم، پس هستم» را به نمایش می‌گذارد. برخی دیگر از انتشار کتاب اصول ریاضیات اسحاق نیوتن (1687) به عنوان نقطه اوج انقلاب علمی و آغاز روشنگری یاد می کنند. مورخان اروپایی به طور سنتی شروع آن را با مرگ لویی چهاردهم پادشاه فرانسه در سال 1715 و پایان آن را با وقوع انقلاب فرانسه در سال 1789 تعیین می کنند. بسیاری از مورخان اکنون پایان عصر روشنگری را آغاز قرن نوزدهم می دانند و آخرین سال پیشنهادی آن مرگ امانوئل کانت در سال 1804 است.

کتاب عصر روشنگری

جان دان
جان دان (John Donne) (زاده ۲۱ ژانویه ۱۵۷۲ - درگذشته ۳۱ مارس ۱۶۳۱) شاعر، هجونویس، کشیش و وکیل انگلیسی و نماینده برجستهٔ شعرای ماوراءالطبیعی در دوران خود بود. آثارش به خاطر سبک واقع گرایانه و شهوانی جالب توجه‌است و غزل، اشعار عاشقانه، اشعار مذهبی، مرثیه، سرود، طنز و موعظه را شامل می‌شود. اشعارش به خاطر چالاکی زبان و استعاره‌های بدیع، خصوصاً در مقایسه با آثار هم عصرش قابل ملاحظه می‌باشد.علیرغم اینکه تحصیل کرده بود و دارای استعداد در شعر، سالها در فقر زندگی کرد، و به دوستان ثر...