کتاب الفبای تقلب

collected stories
کد کتاب : 2843
مترجم :
شابک : 9789641911395
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب الفبای تقلب اثر مجموعه ی نویسندگان

طنز هنری است که عدم تناسب در عرصه های مختلف اجتماعی را به شکلی دلپذیر نشان می دهد. طنز نوعی پارادوکس است، چیزی که در آن واحد هم عالی است هم افتضاح است. طنز اشاره به رفتارهایی دارد که باعث انسان بودن ما می شود، کیفیتی در یک اثر که باعث می شود در سیاه ترین و هولناک ترین لحظات، تبسم بر صورت مان نقش بندد. طنز بارزترین نشانه ی وجود فرهنگ و تمدن در یک کشور است. و طنز واقعی طنزی است که همراه با شاد کردن مخاطب او را وادار به تفکر کند. طنز، خشمی است که به هنر تبدیل می شود. طنز، زاده ی غریزه ی اعتراض است. طنز، شیوه ای خوشایند برای بیان مطالب ناخوشایند است. درک هیچ چیزی دشوارتر از طنز نیست و هیچ چیز تعریف ناپذیرتر از طنز نیست. طنز مثل ستون هرمس دو چهره دارد که یک چهره ی آن به اشک های چهره ی دیگر می خندد.

مجموعه ای از داستان های فرانتز کافکا , جیمز تربر , دانیل خارمس , گروچو مارکس ، دوروتی پارکر و دیگران

تصورات فرانتس کافکا از فرم ها و عرف سنت ادبی که به ارث برده بود، پیشی گرفته است. او برای بازگو کردن قصه های باشکوه و اسرارآمیز خود مجبور شد سنت به ارث برده را دگرگون کند. این داستان های ظاهرا سطحی و در عمق غافلگیرکننده، نشان دهنده هنر یک استاد مدرن است که توانست زندگی معنوی نا کامل ما را بهبود دهد.
"الفبای تقلب" شامل کلیه داستان های کوتاه فرانتس کافکا در مجموعه ای است که توسط گابریل جوسپویچی ویرایش، تنظیم و معرفی شده است. این مجموعه به طوری انتخاب شده است تا دامنه و عمق بینش فوق العاده نویسنده کافکا را به خوبی ارائه دهد.
گابریل جوسپویچی در مقدمه "الفبای تقلب" بیان می کند: "از آنجا که او غذای مورد نیاز ما را به ما می دهد، تا زمانی که کتاب هایی برای خواندن و افرادی برای خواندن آنها وجود داشته باشند، کافکا فراموش نخواهد شد. او بیش از آنچه که با خانواده اش، کافکاز و شهرش زندگی کرده باشد، با ما در داستان های کوتاه و زنده خود زندگی می کند."

کتاب الفبای تقلب

نکوداشت های کتاب الفبای تقلب
"[کافکا] از دلهره خود برای میلیون ها نفر صحبت کرد. یک قرن پس از تولد او، به نظر می رسد که هنوز هم آخرین نویسنده مقدس، و عالی ترین شخصیت برای نشان دادن ناتوانی ذاتی انسان مدرن است.
از پیشگفتار جان آپدایک

تمایزی که کافکا، یا قهرمانانش، بین این دنیا و دنیای دیگر قائل می شوند به معنای این نیست که دو جهان متفاوت وجود دارد، بلکه به این معنی است که برداشتهای مرسوم ما از واقعیت، برداشت های واقعی نیستند.
اودن

یک کتاب مهم، ارزشمند و کاملا جذاب. داستان ها رویایی، تمثیلی، سمبولیک، متناقض، عجیب و غریب، آیینی ، زننده، پرشور، بسیار شخصی، بسیار طنز ، شیطانی و الهی هستند.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب الفبای تقلب (لذت متن)
اما گاهی اوقات من واقعا احساس می کردم که آسمان پرستاره با سوزش سینه اش بالا می رود و سپس و می افتد.

من تکرار می کنم: برای من هیچ جذابیتی برای تقلید از انسان وجود نداشت. من از آنها تقلید کردم زیرا به راهی برای فرار از آنها نیاز داشتم. همین.

هیچ کس آنچه را که من در اینجا می نویسم نخواهد نخواند، کسی نخواهد آمد که به من کمک کند... کشتی من بدون سکان است، که توسط باد طغیان گر راه خود را می یابد و به عمیق ترین مناطق مرگ می رود.