کتاب روباه شنی

Roobah-e Sheni
کد کتاب : 28493
شابک : 978-6002294388
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روباه شنی اثر محمد کشاورز (۱۳۳۷)

نویسنده در این مجموعه، به سراغ آدم هایی می رود که برای فرار از تکرار و تنهایی، به شی ای یا خاطره ای پناه می برند، آدم هایی که ارتباط مستقیم و بی واسطه ای با یکدیگر ندارند و اشیا و خاطرات، واسطی بین آن هاست.
شروع داستان با بحران آن، قدرت روایتگری بالایی را طلب می کند. از آنجایی که تعلیق به تنهایی برای ایجاد کشش در داستان، کافی نیست، نویسنده با ایجاد رخداد عینی، خواننده را نیازمند به روایت و نقل می کند و سپس به کمک عناصر دیگری مثل شخصیت پردازی، فضاسازی و تصویر، مخاطب را نه به خود اتفاق، بلکه به چرایی آن مشغول می کند؛ علاوه بر این با روایت بحران، در شروع، و سپس، پرداختن به داستان، پیش از وقوع بحران، خواننده را جلوتر از شخصیت های داستان قرار می دهد و با خواننده محور کردن آن، لذت انتظار را برای مخاطب، در مواجهه شخصیت ها با بحران، فراهم می آورد.

کتاب روباه شنی

محمد کشاورز (۱۳۳۷)
محمد کشاورز (زاده ۱۳۳۷ در شیراز)، نویسنده معاصر ایرانی است. وی از سال ۸۵ تا ۸۶ سردبیر مجله عصر پنجشنبه بود. برای نگارش داستان «شهود» از کتاب «پایکوبی» برنده جایزه ادبی گردون شد. دومین مجموعه او بلبل حلبی در سال ۱۳۸۴ جایزه ادبی اصفهان، جایزه فرهنگ پارس و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را در بخش داستان کوتاه از آن خود کرد. مجموعه‌داستان روباه شنی را در سال ۱۳۹۵ نگارش کرد که در سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان کتاب سال ایران برگ...