کتاب تاریخ نقد جدید (3)

A History of Modern Criticism
  • 15 % تخفیف
    275,000 | 233,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلوفر نیلوفر
    نویسنده:
کد کتاب : 28496
مترجم :
شابک : 978-9644480033
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 509
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ نقد جدید (3) اثر رنه ولک


تاریخ نقد جدید کتابی است که رنه ولک تحت عنوان تاریخ نقد جدید از سال 1750 تا 1950 نوشته است و در آن به جریان های غالب نقد در این بازه ی زمانی پرداخته است. رنه ولک منتقد ادبی تطبیقی چک-آمریکایی بود. ولک نیز مانند اریش اورباخ محصول برجسته سنت فلسفی اروپای مرکزی بود و به‌عنوان یک منتقد بسیار فاضل و «منتقد منصف منتقدان» شناخته می‌شد.
مجموعه ی نقد جدید ولک در ایران در 8 جلد جداگانه به چاپ رسیده است که هر جلد قرن و یا نیم قرنی را در بر میگیرد. کتاب های این مجموعه را سعید ارباب شیرانی ترجمه کرده است.
جلد سوم از این مجموعه به بخشی از نظریات و مباحث قرن نوزدهم به‌ویژه نیمه‌ی دوم آن می پردازد؛ دوره‌ای که آن را عصر طلایی نقد می‌نامند. رنه ولک در این جلد به بررسی واضح وجامعی از جریانات اصلی نقد قرن نوزدهم در اروپای غربی پرداخته است. در این جلد، مانند کتاب‌های قبلی مجموعه، ولک آثار برجسته‌ترین منتقدان را تشریح و تجزیه و تحلیل می‌کند و ارزیابی‌های مختصری از موضوعات آنها هم به‌عنوان افراد و هم به‌عنوان شرکت‌کننده در جنبش‌های گسترده‌تر قرن ارائه می‌دهد.
.در این جلد مباحثی چون نقد در فرانسه پیش از 1850 و سپس به این مبحث در کشورهای ایتالیا، انگلستان، ایالات متحده، آلمان، و بخشی از روسیه وجود دارد. به دلیل حجم بالای نوشته‌های انتقادی قرن نوزدهم، بخش دوم این مطالب در جلد چهارم این مجموعه به چاپ رسیده است .

کتاب تاریخ نقد جدید (3)

رنه ولک
رنه وِلِک (۲۲ اگوست ۱۹۰۳ در وین- ۱۱ نوامبر ۱۹۹۵ در همدن)، منتقد ادبی چکی-آمریکایی بود.رنه ولوک در وین متولد و بزرگ شده و به زبان چکی و آلمانی صحبت می کرد. وی قبل از عزیمت به تدریس در دانشکده اسلاوی و مطالعات اروپای شرقی (اکنون بخشی از کالج دانشگاه لندن) در سال 1935، ادبیات را در دانشگاه چارلز در پراگ تحصیل کرد و در بین زبان شناسان مدرسه پراگ نیز فعال بود. -1972) یکی از بنیانگذاران روانشناسی موسیقی بود و در آلمان زندگی می کرد. قبل از سال 1939 ، ویلك حدود 60 مقاله را منتشر كرد كه همگی به زبان چ...
دسته بندی های کتاب تاریخ نقد جدید (3)