کتاب اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می زیست

Confessions of a Man Insane Enough to Live with Beasts
کد کتاب : 2851
مترجم :
شابک : 9786003532212
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می زیست اثر چارلز بوکوفسکی


هاینریش چارلز بوکوفسکی شاعر و داستان‌نویس آمریکایی متولد آلمان بود. نوشته‌های بوکوفسکی به شدت تحت تأثیر فضای لس آنجلس، شهری که در آن زندگی می‌کرد قرار گرفت. او اغلب به عنوان نویسندهٔ تأثیرگذار معاصر نام برده می‌شود و سبک او بارها مورد تقلید قرار گرفته‌است. بوکوفسکی، هزاران شعر، صدها داستان کوتاه، و ۶ رمان، و بیش از پنجاه کتاب نوشته و به چاپ رسانده‌است. در سال 1986، مجلهٔ «تایمز» بوکوفسکی را «قهرمان فرودستان آمریکایی» نامید. نوشته های او متأثر از محیط اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شهر زادگاهش لس آنجلس بود.
اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می‌زیست یکی از داستان‌های کوتاه این نویسنده است. سبک خاص بوکوفسکی در این داستان به خوبی قابل تشخیص است. او این کتاب را به سبک رئالیسم کثیف نوشته است و به آوارگی‌ها و در به دری های یک مرد عصبی می‌پردازد. درون مایه‌ی اصلی کتاب اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می‌زیست پوچی انسان‌ معاصر است. این کتاب در مجموعه‌ی شاهکارهای 5 دقیقه‌ای که مجموعه ای در نشر افق است منتشر شده است. چارلز بوکوفسکی همواره دغدغه‌های همیشگی بشر را به بازی می گیرد و از غم، فقر، تنهایی و یاس سخن می گوید. کتاب اعترافات نیز از همین قاعده پیروی می کند. این کتاب از 9 بخش تشکیل شده است و شخصیت اصلی آن همان راوی است. هر کدام از این بخش ها لحظات و تجربه های مختلفی از زندگی شخصیت اصلی را روایت می کند. بوکوفسکی در کتاب اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می‌زیست» با زبان کنایه با مخاطب صحبت می‌کند. جمله های خاص او که با طنز نیز آمیخته شده است این اثر را تبدیل به داستان کوتاهی بسیار جذاب کرده است. کتاب اعترافات ساده و روان است و بوکوفسکی به خوبی از پس فضاسازی آن بر آمده است. شهرزاد لولاچی این کتاب را ترجمه کرده است.

کتاب اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می زیست

چارلز بوکوفسکی
هاینریش چارلز بوکوفسکی،( زاده ی 16 آگوست 1920 و درگذشته ی 9 مارس 1994) شاعر و داستان نویس آمریکایی بود.بوکوفسکی در شهر آندرناخ آلمان به دنیا آمد. بعد از فروپاشی اقتصاد آلمان در پی جنگ جهانی اول، خانواده ی او در سال 1923 به بالتیمور رفتند. بوکوفسکی بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان لس آنجلس، دو سال را در دانشگاه شهر لس آنجلس گذراند و در دوره های هنر، روزنامه نگاری و ادبیات شرکت کرد. او در 23 سالگی، اولین داستان کوتاه خود را در مجله ای به چاپ رساند.بوکوفسکی در اوایل دهه ی 1950 در اداره ی پست ...
دسته بندی های کتاب اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می زیست
قسمت هایی از کتاب اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می زیست (لذت متن)
خاطرم هست توی کمد مادرم قایم شده بودم و سوراخ سنبه هایش را می کاویدم و خرت وپرت ها را جابه جا می کردم که دو تا از رفقا آمدند خانه ی ما. مادرم گفت: «مطمئنم یه جایی همین جاهاست.» داشتم لباس ها را جابه جا می کردم که یکی از رفقا در کمد را باز کرد و مرا آنجا پیدا کرد. داد زدم: «ای مادربه خطا!» دوباره فریاد کشیدم و دویدم دنبال هردویشان تا از خانه زدیم بیرون و همان طور که راهشان را می کشیدند و می رفتند، حرف ها شان را می شنیدم: «چش شده؟ چه مرگشه؟»

با اتوبوس به بخش خیریه ی بیمارستان می رفتم و همان طوری هم برمی گشتم. بچه های توی اتوبوس به من خیره می شدند و از مادرهاشان می پرسیدند: «اون آقاهه چشه؟ مامان، چه بلایی سر صورت اون آقاهه اومده؟» و مادرشان هم ساکتشان می کرد، هیشششششش! آن «هیشششششش» از هر توهینی بدتر بود!