کتاب این هنر شعر

This Craft of Verse
کد کتاب : 28520
مترجم :

شابک : 978-9644481789
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب این هنر شعر اثر خورخه لوئیس بورخس

این سخنرانی های گمشده به زبان انگلیسی در هاروارد در سال های 1967 تا 1968 توسط خورخه لوئیس بورخس ایراد شدند. داستان بازیابی شده از یک رابطه عاشقانه مادام العمر با ادبیات. این کتاب که اخیرا کشف شده است رونویسی شده است، آهنگ ها، صراحت، شوخ طبعی و دانش برجسته یکی از خارق العاده ترین و ماندگارترین صداهای ادبی قرن بیستم را به تصویر می کشد. در تفسیر گسترده و بینش‌های نفیس خود، این کتاب به‌عنوان مقدمه‌ای عمیقا شخصی و در عین حال گسترده برای لذت‌های کلام و به‌عنوان گواهی دست اول از زندگی ادبیات است.

اگرچه موضوع اصلی او شعر است، اما بورخس موضوعاتی از اشکال نثر (به ویژه رمان)، تاریخ ادبی، و نظریه ترجمه تا جنبه های فلسفی ادبیات به طور خاص و ارتباطات را به طور کلی بررسی می کند. او که احتمالا بهترین شهروند جهان در زمان خود بود، از نمونه‌های فراوانی از ادبیات به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، یونانی، لاتین، عربی، عبری مدرن و قرون وسطی مدرن و قرون وسطی استفاده می‌کند. فصاحت در مورد افلاطون، کنینگار نورس، بایرون، پو، چسترتون، جویس، و فراست، و همچنین در مورد ترجمه های هومر، انجیل، و رباعیات عمر خیام.

بورخس چه در مورد استعاره، چه شعر حماسی، خاستگاه شعر، معنای شاعرانه یا «مذهب شاعرانه» خود، نمایشی را به همان اندازه سرگرم کننده ارائه می دهد که از نظر فکری جذاب باشد. درسی در عشق به ادبیات و ایجاد حس ادبی منحصربه‌فرد، این دیداری عالی با یکی از نویسندگانی است که قرن بیستم را برای مدت طولانی به یاد می‌آورند.

کتاب این هنر شعر

خورخه لوئیس بورخس
خورخه لوئیس بورخس ، نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی. وی از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین است..او یکی از چهره های اصلی ادبیات اسپانیایی و جهانی است. کتابهای مشهور او که در دهه 1940 منتشر شد ، مجموعه ای از داستانهای کوتاه هستند که با مضامین مشترک از جمله رویاها ، هزارتوها ، فلسفه ، کتابخانه ها ، آیینه ها ، نویسندگان داستانی و اساطیر بهم پیوسته اند. آثار بورخس به ادبیات فلسفی و ژانر فانتزی کمک کرده است و از سوی برخی منتقدین بعنوان آغاز جنبش رئالیستی جادویی در ادبیات آمریکای لاتین قرن ...
نکوداشت های کتاب این هنر شعر
Ostensibly about poetics, the talks were an occasion for Borges to review his lifelong relationship with literature, including his passion for English.”
ظاهرا در مورد شاعرانگی، این گفتگوها فرصتی برای بورخس بود تا رابطه مادام العمر خود با ادبیات، از جمله اشتیاقش به انگلیسی را مرور کند.
New Yorker New Yorker

قسمت هایی از کتاب این هنر شعر (لذت متن)