کتاب مجموعه آثار آلبر کامو

albert-camus
(11 جلدی قاب دار)
کد کتاب : 2856
مترجم :
شابک : 978-6007987049
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1488
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 11

معرفی کتاب مجموعه آثار آلبر کامو اثر آلبر کامو

آلبر کامو نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی برنده جایزه ادبی نوبل بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق نمایشنامه ی مشهور بیگانه و مقاله جریان ساز افسانه ی سیزیف است. کامو برا بیشتر تحت وابستگی اش به جریانی فلسفی با نام اگزیستانسیالیسم می شناسند و عمدتا آثار او را در این دسته قرار می دهند. هر چند خود کامو همواره از پذیرش وابستگی اش به این جریان سرباز زده و خود را جدا از اگزیستانسیالیسم معروف سارتری می دانسته است. کامو در طول زندگی اش موفق به نوشتن رمان ها، نمایشنامه ها و داستان های زیادی شده است. که همه ی آنها را می توان در زمره ی آثار مهم، تاثیرگذار و جریان ساز دانست. او موفق به کسب جایزه ی نوبل ادبیات در سال 1975 نیز شده است.
مجموعه ی آثار آلبر کامو شامل یازده جلد کتاب است که داستان ها و نمایشنامه های این نویسنده ی بزرگ را در خود جا داده است. این یازده جلد عبارتند از:
۱. طاعون
۲. بیگانه
۳. دور از دیار و قلمرو
۴. سقوط
۵. مرگ شادمانه
۶. سوءتفاهم
۷. حکومت نظامی
۸. کالیگولا
۹. دادگسترها
۱۰. نخستین مرد
۱۱. دفترچه ها
این مجموعه ی یازده جلدی توسط پرویز شهدی ترجمه شده است. مجموعه ی آثار آلبر کامو را انتشارات مجید منتشر کرده است.

کتاب مجموعه آثار آلبر کامو

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...