کتاب نقد هنر

Criticizing Art
کد کتاب : 28733
مترجم :
شابک : 978-6009802456
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نقد هنر اثر تری برت

"نقد هنر" از دکتر "تری برت" کتابی است که طیف وسیعی از مخاطبین را در برمی گیرد. چرا که علاوه بر هنرجویان و دانش پژوهان رشته های متنوع هنری، تمامی افراد علاقه مند به هنر نیز می توانند از نگارش سهل الوصل این اثر آموزنده بهره ببرند. این نگارش قابل درک و گیرا، حاصل قلم "تری برت" است که تحصیلات آکادمیک خود را در زمینه ی آموزش هنر به اتمام رسانده است و همین ویژگی سبب شده تا کتاب "نقد هنر" از چنین پتانسیل آموزشی بالایی برخوردار باشد. روش تدوین و تنظیم این کتاب نیز کاملا مشخص است. در اکثر قسمت های کتاب "نقد هنر"، وی ابتدا دیدگاه منتقدین را مطرح می کند و سپس این نظرات را مقایسه و گاهی با داوری های خویشتن همراه می کند.
تنوع نقد برای دکتر "تری برت" بسیار حائز اهمیت است؛ به همین دلیل مثال های فراوان و نقد های گوناگونی در مباحث مطرح شده به کار رفته است. اثر دارای روندی منطقی جهت آشنایی خوانندگان با "نقد هنر" است و برای افرادی که تجربه ی زیادی در این زمینه ندارند و به دنبال آموزگاری مطمئن می گردند، یک راهنمای فوق العاده به شمار می رود. "نقد هنر" به طور عمده مبتنی بر تجربیات به نگارش درآمده و به همین جهت از یک اثر صرفا تئوریکال، به کتابی کاملا کاربردی تبدیل شده است. دکتر "تری برت" این اثر را با توضیحاتی بنیادی درباره ی "نقد هنر" آغاز کرده و پس از بررسی نظریات مهم در زمینه ی "نقد هنر"، به دنبال آن به توصیف، تقسیر، داوری، نگارش و گفت و گو درباره ی هنر پرداخته است.

کتاب نقد هنر

تری برت
تری مایکل برت (متولد 1945) یک منتقد هنری آمریکایی و استاد امریتوس در دانشگاه ایالتی اوهایو است. بسیاری از کتابها، فصلهای گلچین و مقالاتی در مورد هنر معاصر، نقد هنری، زیبایی شناسی و آموزش آنها تأثیر بسزایی در این زمینه داشته است.
نکوداشت های کتاب نقد هنر
نقد اثر هنری به آن اعتبار می دهد. پس هنرمندان دوست دارند که کارشان نقد شود. اما من هنرمند، نگاهی کاملا عکس این دارم. در هرحالی بدبینم و هیچ اهمیتی هم به نقدشدن نمی دهم. اثر هنری خلق می کنم، چون از این کار لذت می برم. عاشق اینم که در آتلیه باشم و به خلق هنر بپردازم. البته انکار نمی کنم که هر ازگاهی، از تحسین شدن آثارم خوشحال می شوم؛ اما منتظر این تحسین نمی مانم و به هیچ رو، از رخ ندادنش دلخور نمی شوم. نقد یا تحسین، در بهترین حالت، دومین یا سومین دلیلی است که به خلق هنر می پردازم. نقد هنر بیش از هرچیز، فعالیتی اقتصادی است. نقد هنر، مثل سبک راک اند رول در موسیقی است. همه چیز دور هیاهو و ظاهر خواننده و نوازندگان می گردد. فکر نمی کنم نقد واقعا با تقدس خلق هنر در آتلیه ی هنرمند و با مقصود هنر، ارتباطی داشته باشد. نقد وقتی برایم مفید است که در ادراک و فهم اثرم به من کمک کند. من با احساس هایم کار می کنم و در برخی لحظه ها، لازم است که برگردم و با ریزبینی محصول تلاشم را بازبینی کنم. نقد خوب می تواند در این کار به من کمک کند.

قسمت هایی از کتاب نقد هنر (لذت متن)