کتاب شکوه شمس

The Triumphal Sun
کد کتاب : 28761
مترجم :
شابک : 978-9644450211
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 885
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شکوه شمس اثر آنه ماری شیمل

این کتابی است درباره زندگی مولانا، شعر، اندیشه و تأثیر او. آثار مولانا یکی از ارکان سلسله صوفیانه، به ویژه سلسله مولوی است که در غرب به دراویش معروف است. مولانا در این کتاب نه تنها به عنوان یک استاد روحانی، بلکه به عنوان یک موجود کاملا انسانی استوار بر مفاهیم قرآن و عرفان کلاسیک اسلامی ظاهر می شود.

نور خورشید الهی در جمال و عظمت خود برای مولانا از طریق شخص شمس تبریزی تجلی یافت. مولانا که از این نور متحول شده بود، در این آتش سوخته بود، جهان را در نوری تازه دید. او در همه جا عظمت و لطف خدا را درک کرد.

کتاب «شکوه شمس» همچنین به مقدمات کلامی که آثار مولانا بر آن استوار است، نگرش او به مسائل اختیار و جبر و تحلیل او از مراحل و جایگاه های عرفانی می پردازد. این کتاب نه تنها به تحلیل بسیار غنی از زبان و هنر شعری مولانا می‌پردازد، بلکه تصویری از قونیه قرون وسطی را نیز ارائه می‌کند که شاعر عرفانی ویژگی‌های آن را دگرگون می‌کند.

کتاب شکوه شمس

آنه ماری شیمل
آنه‌ماری شیمل (Annemarie Schimmel)؛ (۷ آوریل ۱۹۲۲–۲۶ ژانویه ۲۰۰۳) اسلام‌پژوه،خاورشناس و مولوی‌شناس سرشناس آلمانی بود.حدیث روی قبر وی از پیامبر اسلام حضرت محمد می‌باشد.او به‌عنوان تنها فرزند خانواده‌ای متوسّط و فرهنگی، در ماه آوریل سال ۱۹۲۲ میلادی در شهر ارفورت آلمان به‌دنیا آمد و در محیطی مملوّ از ادبیّات و شعر پرورش یافت. در پاییز ۱۹۳۹، یعنی زمانی که هفده سال داشت، تحصیلات خود را در رشته‌های زبان و ادبیات عرب و علوم اسلامی دانشگاه برلین آغاز نمود...