کتاب سوفی دختر بلند پرواز

Nothing Stopped Sophie
داستان زندگی سوفی ژرمن ریاضی دان سخت کوش
کد کتاب : 28816
مترجم :
شابک : 978-6001271601
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه Orbis Pictus سال 2019

معرفی کتاب سوفی دختر بلند پرواز اثر چرایل باردو

داستان واقعی زندگی سوفی ژرمن، ریاضیدان قرن هجدهم ، که حل ناشدنی ها را برای رسیدن به آرزوی خود حل کرد.
وقتی والدین سوفی شمع های او را بردند تا از ریاضی خواندن دختر خردسالشان جلوگیری کنند ... هیچ چیز سوفی را متوقف نکرد. وقتی استادی کشف کرد که تکالیفی که با نام قلم مردانه برای او فرستاده شده در واقع از طرف یک زن بوده است ... باز هم هیچ چیز سوفی را متوقف نکرد. و وقتی او با یک مشکل ریاضی روبرو شد که به گفته دانشمندان مرد، حل آن غیرممکن بود ... همچنان هم هیچ چیز سوفی را متوقف نکرد.
سوفی ژرمن به مدت شش سال از عشق خود به ریاضیات و عزم غیرقابل انکار خود برای آزمایش معادلاتی استفاده کرد که الگوهای ارتعاشات را پیش بینی می کنند. وی سرانجام اولین زنی شد که از آکادمی علوم معتبر فرانسه جایزه بزرگی را برای فرمول اکتشافی خود دریافت کرد ، فرمولی که زمینه ی بسیاری از معماری های مدرن را ایجاد کرد (و این می تواند در تصاویر این کتاب دیده شود).
متن الهام بخش و شاعرانه ی کتاب سوفی دختر بلند پرواز توسط نویسنده ی برنده جایزه ، چرایل باردو نوشته است. این کتاب با تصاویری زیبا از قلم و جوهر ، آبرنگ و کلاژ هنرمند مشهور باربارا مک کلینتاک تصویرگری شده است این کتاب درباره ی دختری بلندپرواز است که هیچ نمی تواست متوقفش کند.
کتاب سوفی دختر بلندپرواز توسط شهاب الدین عباسی ترجمه شده است. این کتاب را نشر نخستین منتشر کرده است.

کتاب سوفی دختر بلند پرواز

چرایل باردو
چرایل باردو متولد 20 سپتامبر 1971 ، نویسنده آمریکایی است. او به همراه خانواده در نزدیکی هارتفورد کانکتیکات زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب سوفی دختر بلند پرواز
A compelling biography...a lesson in perseverance
یک بیوگرافی جذاب... درسی درباره ی مقاومت.
School Library Connection

This portrait of a quiet heroine is elegant, striking, and sure to inspire
این تصویر از یک قهرمان واقعی جذاب، چشمگیر و قطعا الهام بخش است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Graceful and lyrical.
باشکوه و شاعرانه.
Horn Book Horn Book

قسمت هایی از کتاب سوفی دختر بلند پرواز (لذت متن)
سال ها پیش در فرانسه، دختر جوانی به نام سوفی ژرمن زندگی می کرد که فهمید ریاضی می تواند کاری بیشتر از اندازه گیری پارچه انجام دهد. او در فروشگاه پدرش، صورت حسابها را تهیه می کرد. در آن روزها اگر دختری به چیزی جدی تر از روبان مو با پیانو زدن فکر می کرد، او را دست می انداختند. اما هیچ چیز نمی توانست جلوسوفی را بگیرد. اگر کسی به سوفی می گفت که به ریاضیات فکر نکند مثل این بود که به یک پرنده بگوید در آسمان اوج نگیرد.

یک روز صبح، وقتی پدر و مادر سوفی وارد اتاقش شدند، دیدند که سوفی خود را لای پتو پیچیده و سرش روی میز بود و کناز یک شیشه ی مرکب خشک شده به خواب رفته بود. آنها بالاخره به دخترشان اجازه دادند که رویاهای ریاضی اش را دنبال کند چون به هر حال ریاضیدان شدن برای یک دختر در آن زمان غیر ممکن بود.